• Anonym

    Vilka länder tillåter IVF för ensamstående?

    Vilka länder förutom Sverige och Danmark tillåter IVF för ensamstående? Syftar alltså på IVF med sina egna ägg. Så äggdonation är uteslutet.

  • Svar på tråden Vilka länder tillåter IVF för ensamstående?
  • Anonym (H)

    Finns många. Till exempel Finland, Ryssland, Lettland, Estland, Storbrittanien, Grekland, Cypern, Spanien, USA, Kanada, Australien, Mexiko. Välj ett land du kan vara intresserad av och googla om det är tillåtet där.

  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2020-08-06 18:44:38 följande:

    Finns många. Till exempel Finland, Ryssland, Lettland, Estland, Storbrittanien, Grekland, Cypern, Spanien, USA, Kanada, Australien, Mexiko. Välj ett land du kan vara intresserad av och googla om det är tillåtet där.


    Jag kollade på några kliniker i Lettland och Estland, det ser ut som att de endast gör insemination med donatorsperma, inte IVF. Resten är bara för par och äggdonationer.
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2020-08-06 18:53:34 följande:

    Jag kollade på några kliniker i Lettland och Estland, det ser ut som att de endast gör insemination med donatorsperma, inte IVF. Resten är bara för par och äggdonationer.


    Det stämmer inte. De gör ivf också.
  • Anonym (Bugg)
    Anonym skrev 2020-08-06 18:53:34 följande:

    Jag kollade på några kliniker i Lettland och Estland, det ser ut som att de endast gör insemination med donatorsperma, inte IVF. Resten är bara för par och äggdonationer.


    Skriv till dem och fråga?!
Svar på tråden Vilka länder tillåter IVF för ensamstående?