• FallenAngelNr1000

    Förstår inte varför drömmen är fel?

    I drömmen så stöter jag på en jag kände tidigare.

    Hon har typ en helt nyfödd bäbis i drömmen inlindad i tyg. Medans i verkligeheten så är hennes barn ca 7 år tror jag.

    Varför blir det så konstigt i drömmen??

    Det 4 gången jag drömmer om denna tjej nu o i varje gång så har hon ett jättelitet barn. Fattar verkligen inte varför ???

    Och det är bara ett barn hon har både i verkligheten och mina drömmar.

  • Svar på tråden Förstår inte varför drömmen är fel?
  • Anonym (Anonym)

    Därför att man drömmer i symboler, inte i verklighet. Ett barn betyder ofta en ny början, det kan vara ett projekt av något slag. Det kan betyda att din vän har något nytt på gång, eller borde ha en ny start, eller att det är du själv som borde ha det men att det är så svårt för dig att se så du projicerar det på din vän.

    Det kan också handla om en barnlängtan, så klart, eller på ett annat psykologiskt plan att ditt inre barn behöver omtanke, att du behöver omtanke som ett litet barn.

    Du måste själv fundera på vad som stämmer för dig och din livssituation.

  • Nimzay

    Drömmar kan ju va rätt underliga helt enkelt, och alltså gestalta sig i en rätt surrealistisk form att verkligheten typ.

  • Anonym (.)
    Nimzay skrev 2020-08-07 10:01:21 följande:

    Drömmar kan ju va rätt underliga helt enkelt, och alltså gestalta sig i en rätt surrealistisk form att verkligheten typ.


    Men har drömt detta 4 gånger nu. Så kan inte vara en slump av surrealistiska drömmar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-07 09:54:51 följande:

    Därför att man drömmer i symboler, inte i verklighet. Ett barn betyder ofta en ny början, det kan vara ett projekt av något slag. Det kan betyda att din vän har något nytt på gång, eller borde ha en ny start, eller att det är du själv som borde ha det men att det är så svårt för dig att se så du projicerar det på din vän.

    Det kan också handla om en barnlängtan, så klart, eller på ett annat psykologiskt plan att ditt inre barn behöver omtanke, att du behöver omtanke som ett litet barn.

    Du måste själv fundera på vad som stämmer för dig och din livssituation.


    I varje dröm så börjar många människor att fly. Utan att ha kontakt med henne så möts vi av en slump. (Hon va intresserad av mig men jag försatte henne i friendzon, i verkligheten då). Men i denna dröm så bestämmer vi oss för att hålla ihop och försöka överleva och ta oss dit vi kan påbörja en ny start. O då har hon ju sitt barn med sig. Men det är alltid för litet mot verkligheten.

    Men tycker att det va intressant att du skrev just det där om en ny start. Idag va ett nytt incitament med. Hon hade en svart katt som hon gärna ville få med sig, men det var skogstokig i all stress så vi blir tvugna att lämna den. Eller jag tog det beslutet.

    Hon hade ingen katt när jag kände henne men va tvungen att skicka o fråga och hon har en nu :p men tyvärr svarar hon inte mig längre då jag gav henne "kalla handen" utan enbart ville vara vän med henne. :(
  • MsFry
    Anonym (.) skrev 2020-08-07 10:13:27 följande:

    Men har drömt detta 4 gånger nu. Så kan inte vara en slump av surrealistiska drömmar.


    Du funderar ju tydligen mycket på denna dröm, därför återkommer den i din hjärna även när du sover.
Svar på tråden Förstår inte varför drömmen är fel?