Det här med ömma bröst?
Försöker bli gravid. Brukar inte ha pms men nu verkar det onekligen kommit till mig el någon slags skengraviditet eller kanske klimakteriet. Ni hör min förvillelse. En vecka efter ÄL fick jag ömma bröst (enbart bröstvårtorna kan tilläggas) har ALDRIG någonsin haft det innan. Kan få det någon dag runt ÄL som som försvinner dagen efter men aldrig veckan efter. Så vad betyder det? Högt östrogen? Varför i denna del av cykeln tar progesterontillskott så låter konstigt med östrogendominans. Om det är pms hur länge är brösten ömma, till mensen kommer el? Har lågt AMH så är också rädd för att klimakteriet ska komma, läst att man kan få ömma bröst då. Hur länge har man det då? Från och till el tills man är ur klimakteriet? Någon som vill berätta om era symtom innan ni förstod ni va i klimakteriet? Vad jag förstår så har man ömma bröst vid klimakteriet för man har för lite östrogen (högst förvirrande).
Helst av allt vill jag såklart att det är symtom till graviditet. Någon som fick ömma bröst som symtom så tidigt? Har BIM på tis och har haft ömma bröst sen i tis. Har även haft hugg i livmodern vid nysningar vilket va ett symtom vid förra graviditeten men det kanske man även kan ha innan mens (?!), har nog inte haft det innan vad jag vill minnas.