• ClownenYuki

    Misstänkt gravid, men negativt test

    Hej alla fina människor, har sett så många bra tips och då jag inte har någon att diskutera med tänkte jag att jag testar och skriver och ser om någon har vart med om liknande.

    Jag har nu en mens som är ett par dagar försenad, har tagit två tester med två dagars mellanrum men båda har visat negativt. (Använt RFSU teststickor) Samtidigt så är jag illamående i vågor, har super ont i brösten och de känns tunga. Plus att mensen då är ca tre dagar sen. Har haft oskyddat sex vid ägglossningen. Så hoppet finns ju att jag är gravid.

    Jag tänker att visar testen negativt så borde det ju vara så? Eller kan man plussa långt senare? Tänker jag skall testa efter helgen igen om mensen inte dykt upp. Men brukar inte vara illamående vid mensen. Och har haft ont i brösten i snart en vecka ???? så man blir ju fundersam även om testen är negativa...

  • Svar på tråden Misstänkt gravid, men negativt test
  • Vevoz

    Men om du har mens är du inte gravid

    Sen är det inte vanligt att plussa sent, de flesta kvinnor kan plussa på bim eller 2-3 dagar efter. En del plussar 2-3 dagar innan bim ens, jag var en av dem

  • Vevoz
    Vevoz skrev 2020-08-08 12:07:25 följande:

    Men om du har mens är du inte gravid

    Sen är det inte vanligt att plussa sent, de flesta kvinnor kan plussa på bim eller 2-3 dagar efter. En del plussar 2-3 dagar innan bim ens, jag var en av dem


    Läste inte att mensen va sen, förlåt! Trodde du sa att du hade mens men att den började några dagar senare än tänkt
  • ClownenYuki

    Ja nej, ingen mens. Det är mest därför jag är fundersam. Har aldrig sen jag fick min mens hoppat över en cykel, men såklart att någon gång kan vara den första.

  • Linhan89
    ClownenYuki skrev 2020-08-08 09:02:39 följande:

    Hej alla fina människor, har sett så många bra tips och då jag inte har någon att diskutera med tänkte jag att jag testar och skriver och ser om någon har vart med om liknande.

    Jag har nu en mens som är ett par dagar försenad, har tagit två tester med två dagars mellanrum men båda har visat negativt. (Använt RFSU teststickor) Samtidigt så är jag illamående i vågor, har super ont i brösten och de känns tunga. Plus att mensen då är ca tre dagar sen. Har haft oskyddat sex vid ägglossningen. Så hoppet finns ju att jag är gravid.

    Jag tänker att visar testen negativt så borde det ju vara så? Eller kan man plussa långt senare? Tänker jag skall testa efter helgen igen om mensen inte dykt upp. Men brukar inte vara illamående vid mensen. Och har haft ont i brösten i snart en vecka ???? så man blir ju fundersam även om testen är negativa...


    Ibland luras kroppen till en massa symptom och således kan man också gå över någon dag med mensen pga massa hjärnspöken :) men, en av mina bättre vänners mens uteblev , inga känningar på graviditet, så hon testade men visade negativt. Så här höll det på ända till bim +27 innan hon plusade, så hon är en låghormonare. Håller tummarna för dig:)
  • Mascaraklumpar

    Oavsett om du är gravid eller inte så har du antagligen haft ägglossning senare än du tror. Är du inte gravid så kommer mensen ett antal dagar efter ägglossningen (oftast 14) och detta antal dagar brukar vara väldigt konstant hos en och samma kvinna, och 14 dagar efter befruktning får man i 99% av fallen ett positivt test. Således är det mest troliga att det ännu inte gått 14 dagar.

    Innan graviditetstestet blir positivt så har man väldigt låga nivåer av hcg i kroppen och det är osannolikt att detta skulle kunna ge några symptom. Tittar man på andelen som rapporterar graviditetssymptom vecka 2 efter ägglossning bland de som försöker blir gravida så är det lika många som har symptom bland de som visar sig vara gravida som bland de som inte är gravida. Det är sannolikt progesteronökningen, som sker hos alla i slutet av vecka 2, som ger symptomen.

Svar på tråden Misstänkt gravid, men negativt test