• Anonym (Bea)

    Avslöja otrohet

    Jag har en kollega där jag vet att hennes dejt (eller om hon kallar honom pojkvän) Ligger med fler. Jag vill meddela henne de på något vis, utan att avslöja att det är från mig.

    Vi jobbar ihop tight och jag vill inte att hon ska skämmas på jobbet att jag vet. Men samtidigt att hon ska få veta det innan fler får veta.

    Har ni några tips på hur?

    Lapp på bilen?

    Sms från okänt nummer?

    Det ska ju samtidigt vara troligt så att hon fattar att de är sant.

    Jag har funderat på att strunta i att berätta med, men hade jag vart hon hade jag velat veta.

  • Svar på tråden Avslöja otrohet
  • Anonym (Camilla)

    Är det verkligen upp till dig att upplysa om det då?

    Om ni är så tajta, varför inte ta en diskussion kring ämnet. Fråga hur seriös de är med relationen. Fråga om hon vet om han bara dejtar henne osv. Sedan kan du komma in på sina misstankar. Eller är det så att det är du som ligger med honom?

  • Anonym (Bea)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-08-08 23:33:31 följande:

    Är det verkligen upp till dig att upplysa om det då?

    Om ni är så tajta, varför inte ta en diskussion kring ämnet. Fråga hur seriös de är med relationen. Fråga om hon vet om han bara dejtar henne osv. Sedan kan du komma in på sina misstankar. Eller är det så att det är du som ligger med honom?


    Nej det är inte jag som ligger med honom men en annan bekant. Hon vill att det ska vara väldigt seriöst. Och såklart är det inte självklart att upplysa om det, men jag vill de.
  • Anonym (...)

    Skicka anonymt från mail eller sms eller hederligt brev.. Avslöja otroheten!!.

  • Anonym (??)

    Dejtar de enbart så kanske de inte är så tydliga med varandra vad de har för relation? Då är det väl bättre att hon tar upp det med honom och bestämmer om de är exklusiva eller inte.

  • Anonym (Ghost)

    Å ena sidan, en bra kompis berättar! Å andra sidan, folk brukar bli förbannade på den som berättar, även om det är missriktat.

    Anonymt kan vara bra, men det måste vara detaljerat på ett sånt sätt att din kollega kan kolla upp det själv, kanske ge namn, datum, platser osv.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-08-08 23:33:31 följande:

    Är det verkligen upp till dig att upplysa om det då?

    Om ni är så tajta, varför inte ta en diskussion kring ämnet. Fråga hur seriös de är med relationen. Fråga om hon vet om han bara dejtar henne osv. Sedan kan du komma in på sina misstankar. Eller är det så att det är du som ligger med honom?


    Det borde ju va mannen som själv berättade att han är ett svin, men det lär ju inte hända. Åh någon borde ju informera vad det är för idiot hon dejtar.
  • Anonym (Bea)

    Jag har inga detaljer, bara att jag VET att de sker. Skulle en lapp på bilen ?han ligger med fler? vara för lite för att hon skulle tro på de?

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 11:03:48 följande:

    Jag har inga detaljer, bara att jag VET att de sker. Skulle en lapp på bilen ?han ligger med fler? vara för lite för att hon skulle tro på de?


    Vadå "vet"? Någon måste ju ha berättat det för dig, annars är det bara dina gissningar, och det räcker inte.

    Omöjligt att säga vad hon skulle tro på eller inte men det är en start kanske.
  • Anonym (Berätta)

    Om hon vill att det ska vara seriöst och han inte är öppen med att han ligger med andra, bör du berätta.

    Anonymt mejl eller sms är bra, då har hon möjlighet att svara och ställa följdfrågor. Berätta att du är en person i hennes närhet som vet att en annan bekant ligger med samma man, berätta det du vet utan att avslöja dig själv. Det är upp till dig om du vill berätta namnet på den andra kvinnan så hon själv kan ta kontakt och fråga henne. Kanske bedrar han dem båda.

    Självklart ska du berätta, även om det är hemskt vill alla hellre veta än fortsätta bli bedragna. Du gör rätt som avslöjar honom.

  • Anonym (Bea)
    Anonym (Ghost) skrev 2020-08-09 11:06:31 följande:

    Vadå "vet"? Någon måste ju ha berättat det för dig, annars är det bara dina gissningar, och det räcker inte.

    Omöjligt att säga vad hon skulle tro på eller inte men det är en start kanske.


    Ja jag har fått det berättat, och sett, men jag har ingen chatthistorik eller bilder eller liknande som skulle vara bevis liksom.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 11:29:54 följande:
    Ja jag har fått det berättat, och sett, men jag har ingen chatthistorik eller bilder eller liknande som skulle vara bevis liksom.
    Nu kommer vi in på teknikaliteter, men du har alltså sett honom ha sex med någon annan...? Och någon som legat med honom har också berättat för dig?

    Gör som du vill, jag tycker fortfarande att du ska berätta på ett eller annat sätt. Det räcker om det finns riktiga vittnen.
  • Anonym (Bea)

    Men spelar det någon roll? Kommer hon lämna? Jag vill liksom att hon ska lämna svinet. Men gör hon de inte mår hon nog bättre av att inte veta nått.

  • Anonym (Berätta)
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 13:37:28 följande:

    Men spelar det någon roll? Kommer hon lämna? Jag vill liksom att hon ska lämna svinet. Men gör hon de inte mår hon nog bättre av att inte veta nått.


    Oavsett hur hon sen bestämmer sig för att göra så har hon rätt att få veta så hon kan göra sitt livsval på rätt grunder. Berätta och låt henne bestämma hur hon ska agera på den informationen.
  • Anonym (Bea?=ok. Bertil? En annan sak.)

    Eftersom du är "Bea" och inte "Bertil" så kan du avslöja detta. Hade du vart Bertil så hade detta kunnat vändas mot dig själv, att du avslöjade bara för att du själv är intresserad av henne och att det var manipulativt och ont av dig att göra så. 

  • Anonym (Bea)

    Ja nej jag är inte Bertil, men känner mig som ett pretto som ska lägga mig i. Men kan heller inte leva med att veta om detta och fortsätta vara Malins vän.

  • Anonym (Bea?=ok. Bertil? En annan sak.)
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 16:07:51 följande:

    Ja nej jag är inte Bertil, men känner mig som ett pretto som ska lägga mig i. Men kan heller inte leva med att veta om detta och fortsätta vara Malins vän.


    Då kan du gott berätta tycker jag, som en god vän skall göra. Även om det får dig att känna dig som ett pretto. Att fortsätta vara vän med Malin tror jag är värt att känna sig som ett pretto för. Hon är värd det.
  • molly50
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 16:07:51 följande:

    Ja nej jag är inte Bertil, men känner mig som ett pretto som ska lägga mig i. Men kan heller inte leva med att veta om detta och fortsätta vara Malins vän.


    Är ni vänner så tycker jag absolut att du ska berätta.
    Ge henne chansen att själv få välja om hon vill fortsätta med den här killen eller inte.
    Om hon får reda på det ändå och får veta att hennes vänner har vetat om det utan att berätta så lär det kännas som ett dubbelt svek för henne.
    Men 'r ni vänner så förstår jag inte varför du inte berättar för henne själv direkt?
    Är det någon annan du försöker skydda? Den bekanta du vet att hennes dejt ligger med?
    Om du absolut inte vill ta det direkt med henne så föreslår jag anonymt mejl eller sms.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Bea) skrev 2020-08-09 05:09:41 följande:

    Nej det är inte jag som ligger med honom men en annan bekant. Hon vill att det ska vara väldigt seriöst. Och såklart är det inte självklart att upplysa om det, men jag vill de.


    Tack för svar! Läst dina inlägg och det känns som om det är läge att berätta. Har du kontakt med den andra kvinnan? I så fall kunna luska lite om hur hon ser på som relation med mannen. Asså i största allmänhet. Höra hur seriös hon är. Känner du mannen i fråga så ta ett snack med honom och berätta att du vet.

    Ja inte lätt det där. Det hon inte vet mår hon inte dåligt av. Men borde för att göra sitt eget val. Känslan av vännens svek som inte sa något om det uppenbaras.

    Jag svamlar... gillar inte skvallerbyttor. Men det är nog läge att avslöja svinpälsen.
Svar på tråden Avslöja otrohet