• Anonym (Trådstart)

    Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?

    Jag har alltså levt hela mitt 45-åriga liv som hetero. Jag har två äktenskap och lika många barn i bagaget. Båda mina äktenskap var fina och bra, men av olika omständigheter så fungerade de inte i längden (första pga at vi var för unga, andra pga att vi växte ifrån varandra). Men ingenting var fel eller så och båda äktenskapen avslutades i vänskap och vänskapen har hållit i sig genom alla år och samarbete med barn har fungerat perfekt!

    Jag har enbart dejtat män efter mitt senaste äktenskap men valt att inte binda mig då jag gärna vill leva singel nu när barnen flugit ut. Däremot har jag som sagt dejtat, enbart män, och mest för sex och sällskap då och då.

    I somras var jag utomlands på ett golfläger ihop med några vänner (män och kvinnor). På samma läger var en annan grupp (enbart kvinnor) också från Sverige. Vi bekantade oss med det andra gänget och spenderade de två sista dagarna ihop med dem.

    Det var då det hände. Jag började prata med en av tjejerna och vi klickade direkt. Som vänner - men det var något mer... Vi alla la till varandra på facebook och sa att vi borde ses i Sverige någon gång framöver.

    Vi kom hem till Sverige igen och jag och den här kvinnan skrev till varandra på messenger. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och kom så klart även in på relationer osv. Hon berättade att hon var bisexuell men att hon de senaste tio åren endast dejtat kvinnor och att hon numera endast såg åt kvinnor.

    Hon sa att hon kände något mellan oss första gången vi sågs. Jag, förvånad över vad jag själv skrev, sa att jag hade fått samma känsla. Vi bestämde oss för att ses.

    Hon spenderade en helg hos mig och vi låg med varandra. Flera gånger. Det var den absolut skönaste, häftigaste och härligaste upplevelsen jag någonsin haft!

    Vi har hållit kontakten efter detta och planerar att ses igen inom en snar framtid.

    Jag har inte kunnat tänka på annat än den här otroliga kvinnan. Hon, med stort H, som öppnade en helt ny värld för mig.

    Jag inser att jag är förälskad. I en kvinna. Jag är helt okej med det och känner inte att jag inte kan vara öppen med det, om vi skulle bli exklusiva med varandra. Däremot förstår jag inte HUR det är möjligt? Jag har nämligen ALDRIG sett åt en kvinna förut. Jag har aldrig kysst en kvinna eller haft sexuella tankar om en annan kvinna förut.

    Är det vanligt att det blir så här? Att man efter flera långa förhållanden, äktenskap, barn och hela faderullan plötsligt står där och är förälskad i en annan kvinna?

    Har någon annan varit med om samma sak, eller någonsin hört om något liknande?

    Tack till alla som orkat läsa hela texten och tack till alla som orkar svara.

  • Svar på tråden Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?
  • Anonym (Kul!!)

    Hej!

    Först och främst vill jag säga grattis! Kul att du har hittat kärleken.

    Jag har inte varit med om det du beskriver, däremot så har jag läst om liknande historier. Så helt ovanligt är det nog inte.

    Det vanligaste är nog dock att man känt en dragning så länge man kan minnas. Jag är själv bisexuell, mer åt det lesbiska hållet, vilket jag så gott som alltid har vetat om. Jag var kär i tjejer redan på dagis, men var bara ihop med killar under mina första 14 år.

    När jag var 15 år blev jag tillsammans med en tjej för första gången. Hon var den första jag hade sex med (jag hade inte gått hela vägen med någon kille innan). Vi var tillsammans i några år. Därefter hade jag kortare förhållanden med flera olika tjejer.

    När jag var 19 träffade jag en man och vi var tillsammans i några år, hade sex, fick barn... Därefter varierade det väldigt mellan män och kvinnor men från min 30 års dag så har jag enbart haft förhållanden med kvinnor.

    Idag är jag 37 år och lever ihop med en kvinna sen några år tillbaka. Jag vill inte klassa mig som helt lesbisk, då jag fortfarande kan attraheras av män. Däremot tror jag inte att jag någonsin kommer att ha ett förhållande med en man igen.

    Jag tänker dock att kärlek och känslor är - vem du blir kär i och attraherad av varierar.

    Lycka till med tjejen du träffat. Hoppas att det håller mellan er och välkommen in i HBTQIA-familjen.

    Kram på dej! <3

  • Anonym (Tuppis)

    Nu är jag ju man så jag kan inte uttala mig men tänkte bara säga GRATTIS till att ni har hittat varandra!

  • Anonym (Trådstart)
    Anonym (Kul!!) skrev 2020-08-09 00:33:02 följande:

    Hej!

    Först och främst vill jag säga grattis! Kul att du har hittat kärleken.

    Jag har inte varit med om det du beskriver, däremot så har jag läst om liknande historier. Så helt ovanligt är det nog inte.

    Det vanligaste är nog dock att man känt en dragning så länge man kan minnas. Jag är själv bisexuell, mer åt det lesbiska hållet, vilket jag så gott som alltid har vetat om. Jag var kär i tjejer redan på dagis, men var bara ihop med killar under mina första 14 år.

    När jag var 15 år blev jag tillsammans med en tjej för första gången. Hon var den första jag hade sex med (jag hade inte gått hela vägen med någon kille innan). Vi var tillsammans i några år. Därefter hade jag kortare förhållanden med flera olika tjejer.

    När jag var 19 träffade jag en man och vi var tillsammans i några år, hade sex, fick barn... Därefter varierade det väldigt mellan män och kvinnor men från min 30 års dag så har jag enbart haft förhållanden med kvinnor.

    Idag är jag 37 år och lever ihop med en kvinna sen några år tillbaka. Jag vill inte klassa mig som helt lesbisk, då jag fortfarande kan attraheras av män. Däremot tror jag inte att jag någonsin kommer att ha ett förhållande med en man igen.

    Jag tänker dock att kärlek och känslor är - vem du blir kär i och attraherad av varierar.

    Lycka till med tjejen du träffat. Hoppas att det håller mellan er och välkommen in i HBTQIA-familjen.

    Kram på dej! <3


    Fina, tack! Det värmer.

    Intressant att läsa om din historia och vilken fin poäng du har där när du skriver att kärlek och känslor är - vem du blir kär i och attraherad av varierar. Det stämmer ju verkligen!

    Detsamma till dig och kram tillbaka!
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-09 00:36:16 följande:

    Nu är jag ju man så jag kan inte uttala mig men tänkte bara säga GRATTIS till att ni har hittat varandra!


    Tack snälla du! Det värmer. Kram.
  • Anonym (Trådstart)
    Anonym (Kul!!) skrev 2020-08-09 00:33:02 följande:

    Hej!

    Först och främst vill jag säga grattis! Kul att du har hittat kärleken.

    Jag har inte varit med om det du beskriver, däremot så har jag läst om liknande historier. Så helt ovanligt är det nog inte.

    Det vanligaste är nog dock att man känt en dragning så länge man kan minnas. Jag är själv bisexuell, mer åt det lesbiska hållet, vilket jag så gott som alltid har vetat om. Jag var kär i tjejer redan på dagis, men var bara ihop med killar under mina första 14 år.

    När jag var 15 år blev jag tillsammans med en tjej för första gången. Hon var den första jag hade sex med (jag hade inte gått hela vägen med någon kille innan). Vi var tillsammans i några år. Därefter hade jag kortare förhållanden med flera olika tjejer.

    När jag var 19 träffade jag en man och vi var tillsammans i några år, hade sex, fick barn... Därefter varierade det väldigt mellan män och kvinnor men från min 30 års dag så har jag enbart haft förhållanden med kvinnor.

    Idag är jag 37 år och lever ihop med en kvinna sen några år tillbaka. Jag vill inte klassa mig som helt lesbisk, då jag fortfarande kan attraheras av män. Däremot tror jag inte att jag någonsin kommer att ha ett förhållande med en man igen.

    Jag tänker dock att kärlek och känslor är - vem du blir kär i och attraherad av varierar.

    Lycka till med tjejen du träffat. Hoppas att det håller mellan er och välkommen in i HBTQIA-familjen.

    Kram på dej! <3


    Jag glömde fråga vart du har läst om liknande historier? Har du en trevlig länk till någon trevlig berättelse så tar jag gärna del av den. :)
  • Anonym (Kul!!)
    Anonym (Trådstart) skrev 2020-08-09 00:48:26 följande:

    Jag glömde fråga vart du har läst om liknande historier? Har du en trevlig länk till någon trevlig berättelse så tar jag gärna del av den. :)


    Ja visst här kommer några!

    Lite övergripande:

    www.aftonbladet.se/relationer/a/XwWkVm/jag-ar-kar-i-min-vaninna

    Den här kräver premium:

    www.expressen.se/premium/relationer/johanna-34-lamnade-sin-man-blev-foralskad-i-en-annan-kvinna/

    Den här är fantastisk!

    www.hd.se/2012-02-16/hon-foralskade-sig-i-en-dubbelt-sa-gammal-kvinna

    Den här är snudd på otrolig, eller???

    www.hbl.fi/artikel/lena-kunde-aldrig-ha-tankt-sig-alska-en-kvinna-sen-traffade-hon-tina/

    Trevlig läsning.
  • Anonym (Trådstart)
    Anonym (Podd) skrev 2020-08-09 00:51:41 följande:

    Något att lyssna på och reflektera över att det hänt andra förut? 

    sverigesradio.se/avsnitt/1528254 

    *(länken går till Verkligheten i P3 om en kvinna som gjort en liknande resa som du gör just nu)


    Tack!!! Det här ska jag lyssna på innan jag somnar. :)
    Anonym (Kul!!) skrev 2020-08-09 00:55:30 följande:

    Ja visst här kommer några!

    Lite övergripande:

    www.aftonbladet.se/relationer/a/XwWkVm/jag-ar-kar-i-min-vaninna

    Den här kräver premium:

    www.expressen.se/premium/relationer/johanna-34-lamnade-sin-man-blev-foralskad-i-en-annan-kvinna/

    Den här är fantastisk!

    www.hd.se/2012-02-16/hon-foralskade-sig-i-en-dubbelt-sa-gammal-kvinna

    Den här är snudd på otrolig, eller???

    www.hbl.fi/artikel/lena-kunde-aldrig-ha-tankt-sig-alska-en-kvinna-sen-traffade-hon-tina/

    Trevlig läsning.


    Men oj så många!! Tack snälla du!!! Jag börjar inse att min situation kanske inte är så väldigt ovanligt trots allt. :)

    Jag hugger in på dina länkar i morgon. :) Jag är lite för trött för att läsa nu så jag tar den där podden ikväll jag.

    Kram och god natt till er finisar!
  • Anonym (Kul!!)
    Anonym (Trådstart) skrev 2020-08-09 01:00:46 följande:

    Tack!!! Det här ska jag lyssna på innan jag somnar. :)Men oj så många!! Tack snälla du!!! Jag börjar inse att min situation kanske inte är så väldigt ovanligt trots allt. :)

    Jag hugger in på dina länkar i morgon. :) Jag är lite för trött för att läsa nu så jag tar den där podden ikväll jag.

    Kram och god natt till er finisar!


    Gör du så. Jag tror att podden handlar om samma kvinna som kvinnan i den andra länken som jag skickade (den som krävde premium).

    Nattinatt!
  • Anonym (deadcity)
    Anonym (Trådstart) skrev 2020-08-09 00:20:24 följande:

    Jag har enbart dejtat män efter mitt senaste äktenskap men valt att inte binda mig då jag gärna vill leva singel nu när barnen flugit ut. Däremot har jag som sagt dejtat, enbart män, och mest för sex och sällskap då och då.

    Jag inser att jag är förälskad. I en kvinna. Jag är helt okej med det och känner inte att jag inte kan vara öppen med det, om vi skulle bli exklusiva med varandra. Däremot förstår jag inte HUR det är möjligt? Jag har nämligen ALDRIG sett åt en kvinna förut. Jag har aldrig kysst en kvinna eller haft sexuella tankar om en annan kvinna förut.

    Är det vanligt att det blir så här? Att man efter flera långa förhållanden, äktenskap, barn och hela faderullan plötsligt står där och är förälskad i en annan kvinna?


    Det är ovanligt med kvinnor som har sex med män utan att man är ihop. Kvinnor behöver oftast en känslomässig connection.

    Det är ovanligt att kvinnor sent i livet attraheras på det sättet av andra kvinnor. Det är något som går över, du behövde ett äventyr bara.
  • Anonym (ÄP)

    Det är därför man inte kan lita på lesbiska kvinnor. Ena året går dom längst fram i pridetåget med blått stubb för att nästa år ha tre barn och bo i radhus med oddmolly kofta.

Svar på tråden Kvinna, 45 år, levt hela livet som hetero men har plötsligt förälskat mig i en kvinna!?