• Sun 9 Aug 2020 10:36
    197 visningar
    1 svar
    1
    197

    Kroppen och menstruationen beter sig konstigt

    Jag och fästmannen försöker bli med barn och har haft oskyddat sex sedan februari. Vi har trott varje månad att vi prickat in ägglossningen rätt men hittills har mensen alltid kommit (är självklart medvetna om att det kan ta ett tag).

    Nu är det dock något som inte riktigt stämmer i kroppen. Till att börja med kom mensen förra månaden två dagar sent, jag fick ingen som helst mensvärk och den varade endast i tre dagar för att sedan övergå till lite brunt i trosorna i två dagar. Jag använder mig utav två mensappar och enligt deras beräkningar har mensen alltid kommit den förväntade dagen och stannat ca 5-6 dagar. Jag brukar också få en otrooolig mensvärk några timmar innan mensen kommer som stannar till ungefär mensens andra dag.

    Tyckte detta var lite konstigt men tänkte inte så mycket mer på det då mensen ju kan påverkas av vädret, stress osv. Men nu de senaste dagarna har jag även fått något sjukt ont i brösten. De känns tunga och ?fyllda? så som de brukar göra innan mens samt att bröstvårtorna och även vårtgårdarna är något extremt ömma och känsliga. Jag som aldrig brukar använda bh hemma har nu fått ha det ändå då till och med tyget från tröjorna gör ont på bröstvårtorna.

    Det har nu gått två veckor sedan jag hade min mens och jag har tagit två graviditetstest varav det senaste alldeles nyss och båda har visat negativt. Därför undrar jag nu om det är någon som varit med om samma eller liknande symtom i kroppen och kan svara på vad det berodde på i erat fall? Känner verkligen inte igen min kropp såsom den beter sig nu..

  • Svar på tråden Kroppen och menstruationen beter sig konstigt
  • Sun 9 Aug 2020 13:22
    #1

    Jag har precis startat en grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Skicka pm till mig och skriv namn och efternamn samt hur din profilbild ser ut på Facebook så lägger jag till dig :) Hemlig grupp såklart! Ingen kan se förutom de jag bjuder in

Svar på tråden Kroppen och menstruationen beter sig konstigt