• Anonym (")

    Nån som pluggat till bibliotekarie masternivå?

    Hur svårt var det? Var läste ni? Hur gick det med jobb?

  • Svar på tråden Nån som pluggat till bibliotekarie masternivå?
  • Anonym (WTF)

    Bibbla på Masternivå?? Fränt - får man lasersvärd så man kan klyva alla som lämnar in för sent då??
    Sign me up baby!!!!

  • Anonym (U)

    Känns spontant som det snart kommer vara slut med bibliotek. Finns ju massa e-bok och ljudbok tjänster nu. 

  • Anonym (")

    Bibliotekarier gör ju mer än lånar ut böcker. Finns t ex på forsknings- och sjukhusbibliotek där de ger stöd åt forskare t ex med vetenskaplig publicering och informationsurval.

    Önskar svar från folk som pluggat utbildningen.

  • Anonym (")

    Antar att de inte hänger på familjeliv då, de som pluggat detta...????

  • Anonym (O)

    Blev klar 2007, så jag har läst magister.

    Tror spontant att det spelar mindre roll om du läser master eller bachelor. Det som efterfrågas i annonser är avslutad examen ?magister eller motsvarande?. Möjligen är det annorlunda på t ex forskningsbibliotek.

  • Anonym (")

    Är väl mer att det känns onödigt att läsa en till treårig kandidat när jag redan har en, mastern är ju två år.

    Hur tuff var utbildningen du som läst den?

  • Anonym (O)

    Aha


    Anonym (") skrev 2020-08-10 14:03:59 följande:

    Är väl mer att det känns onödigt att läsa en till treårig kandidat när jag redan har en, mastern är ju två år.

    Hur tuff var utbildningen du som läst den?


    Aha, har dålig koll på nya systemet så om en master går snabbare än en bachelor är det ju toppen, det ser dessutom bättre ut på pappret.

    Tyckte inte utbildningen var särskilt tuff, visst är den tuffare än att läsa humaniora på A-nivå men allt (tyckte jag) var intressant och gick att koppla till yrket.
  • Anonym (hemmafru)

    Inte värt det. Ingen brydde sig vid anställningsintervjuer och senare upptäckte jag dessutom att det mest givande som finns är att ta hand om mina barn. När de inte längre behöver tas om hand kommer jag att arbeta med något helt annat. 

  • Anonym (")

    Det är absolut givande att ta hand om sina barn, men jag vill jobba och behöver göra det också rent ekonomiskt. Jag vill läsa en master och just informationsvetenskap känns brett och intressant. Vad menar du med att ingen brydde sig vid anställningsintervjuer?

Svar på tråden Nån som pluggat till bibliotekarie masternivå?