• Anonym (Trött)

Någon sömnmedicin som funkar?

Har provat alla möjliga olika sömntabletter. Både receptbelagda och naturläkemedel. Det finns inget som funkar vidare bra.

Just nu har jag zolpidem och med den lyckas jag oftast somna, men vaknar 1-2 tim senare och har väldigt svårt att somna om.

Finns det någon medicin DU testat som funkat bra för dig?

• Svar på tråden Någon sömnmedicin som funkar?
  • Aikido

Jag rekommenderar denna. Gärna ömsint hanterad av en lättirriterad person i din omedelbara närhet. Till exempel en kvinnlig partner med PMS. Garanterat snabb och drömlös sömn.

• Anonym (nej)

Nej, ingen. Det enda sättet jag får sova är att vara vaken tills jag somnar. Det kan ta 2-3 dygn ibland.

• Anonym (Trött)
    Anonym (nej) skrev 2020-08-09 22:27:42 följande:

Nej, ingen. Det enda sättet jag får sova är att vara vaken tills jag somnar. Det kan ta 2-3 dygn ibland.

Men hur hanterar du att sköta dina vardagar?
  • Anonym (Mirta)

Mirtazapin fungerade på mig. Egentligen en antidepp - men fungerar som sömnmedicin i låg dos.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Mirta) skrev 2020-08-09 22:42:05 följande:

Mirtazapin fungerade på mig. Egentligen en antidepp - men fungerar som sömnmedicin i låg dos.

Har jag testat. Men fick fruktansvärda myrkrypningar som biverkning.
  • Anonym (tobbe)

En bag in box fungerar alltid fast kanske inte så nyttigt. Men skämt åsido bör man inte förlita sig på sömnmedicin. Tror att det bara gör en beroende. Bättre att försöka leta vad som kan orsaka att du inte kan sova. Tex matvanor, träning, vad du gör strax innan du lägger dig. Om du har det stressigt m.m.

• Anonym (Mirta)

Propavan fick jag sova på men blev dåsig på dagarna .....

• Anonym (Y)

Ta en timmes rask promenad innan du lägger dig

• Anonym (Yepp!)

Om du är man - Alkohol eller knulla funkar alltid!
    Är du inte man ..... good luck!

• Anonym (nej)
    Anonym (Trött) skrev 2020-08-09 22:35:08 följande:
    Men hur hanterar du att sköta dina vardagar?
    Som alla andra fast med mindre sömn.
Svar på tråden Någon sömnmedicin som funkar?