• Mirabila

    Någon mer som väntar på bebis? Bf + 9 idag

    Hej! Hade varit roligt att följas med ngn i samma sits. Väääntar på baby no 3, är på bf+9 idag (Sthlm). Gick över 6 och 13 dagar med de stora barnen så jag borde vara van men icke! Ska på 41+0-ultraljud idag, får se vad de säger där.

  • Svar på tråden Någon mer som väntar på bebis? Bf + 9 idag
  • Millaaaanssss

    Hej! Svarade i tråden trodde jag men verkar ha failat! Jag är på bf+6 idag med första barnet. Börjar undra om jag aldrig ska få föda haha

  • Mirabila
    Millaaaanssss skrev 2020-08-10 12:49:38 följande:

    Hej! Svarade i tråden trodde jag men verkar ha failat! Jag är på bf+6 idag med första barnet. Börjar undra om jag aldrig ska få föda haha


    Men eller hur! Har du haft några känningar om att det skulle vara på g?
  • Millaaaanssss

    Jag har haft förvärkar till och från sen vecka 23 och senaste två veckorna har jag haft stundtals regelbundna sammandragningar och konstant mensvärk så bm och läkare säger "närsom nu!" Men här sitter man utan bebis.. Slemmisen gick för snart tre veckor sen. Är psykiskt jobbigt att ständigt tro det är igång..

    Hur har dina tidigare förlossningar startat, hux flux eller med tecken innan?:)

    Jag blir igångsatt på söndag om det inte dragit igång innan dess.

  • Millaaaanssss
    Mirabila skrev 2020-08-10 15:14:40 följande:

    Men eller hur! Har du haft några känningar om att det skulle vara på g?


    Hur gick kollen idag förresten??
  • Mirabila
    Millaaaanssss skrev 2020-08-10 18:31:42 följande:

    Jag har haft förvärkar till och från sen vecka 23 och senaste två veckorna har jag haft stundtals regelbundna sammandragningar och konstant mensvärk så bm och läkare säger "närsom nu!" Men här sitter man utan bebis.. Slemmisen gick för snart tre veckor sen. Är psykiskt jobbigt att ständigt tro det är igång..

    Hur har dina tidigare förlossningar startat, hux flux eller med tecken innan?:)

    Jag blir igångsatt på söndag om det inte dragit igång innan dess.


    De andra gångerna har det startat från ingenstans, men nu har jag precis som du haft mensvärk, förvärkar och slempropp som gick för tre veckor sedan. Så jag trodde ju att detta barn redan skulle ha kommit! Nu blir man ju snarare less eftersom tecknen inte leder till något.

    Ska testa ny hinnsvepning imorgon, får se om det kan sätta fart på det hela...

    Skönt ändå att du har ett sista-datum!
  • Mirabila
    glittersol skrev 2020-08-10 17:06:45 följande:

    Jag trodde alla län hade ändrat att man max fick gå över en vecka? :O


    Jag trodde också det, men alla regioner har inte ändrat. I Sthlm gör de ul i 41+0 och beslutar om igångsättning baserat på hur det ser ut. Annars är rutin fortsatt 42+0 induktion.
  • Mirabila
    Millaaaanssss skrev 2020-08-10 18:33:45 följande:

    Hur gick kollen idag förresten??


    Tack, det gick bra! Inget som föranledde några åtgärder utan bara att fortsätta vänta...
Svar på tråden Någon mer som väntar på bebis? Bf + 9 idag