• Vickan I

    Smeg Brödrost som rostar för mycket?

    Ni som har en Smeg brödrost. Hur tycker ni era rostar?

    Beställde hem en brödrost från Smeg, deras vanliga/enkla med plats för två skivor. Använde den första gången idag och tycker den rostar alldeles för mycket.

    Även på ett "ettan", lägsta nivån rostar den brödet rejält och då var brödet dessutom fryst när jag lade i det. Har en son som tycker om att brödet precis bara blir mjukt/lite varmt och det går ju inte med denna brödrost om man inte står och passar och tar upp brödet tidigare, men det vill man ju inte behöva. Provade även använda tiningseffekten, vad den nu kallas, men gjorde ingen märkbar skillnad.

    Funderar om det kan vara något fel på den? 

  • Svar på tråden Smeg Brödrost som rostar för mycket?
  • Vickan I
    fjanten skrev 2020-08-10 15:21:40 följande:

    Min svärmor hade exakt det problemet - klagade - fick en ny som rostar som den bör!


    Ah ok. Tack för svar. Då är det antagligen något tokigt med denna också.
  • Themis

    Har också den och vi tycker den funkar relativt normalt.

    Däremot kan man inte rosta igen direkt efter första varvet med samma inställning för då blir runda 2 för mörk/mörkare.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Vickan I
    Themis skrev 2020-08-10 18:10:04 följande:

    Har också den och vi tycker den funkar relativt normalt.

    Däremot kan man inte rosta igen direkt efter första varvet med samma inställning för då blir runda 2 för mörk/mörkare.


    Ok. Ja svårt när reda ettan rostar rejält nu. Inget att sänka till. Men då ska jag kontakta återförsäljaren imorgon för en reklamation.
Svar på tråden Smeg Brödrost som rostar för mycket?