• Spader 6

    Separera enda möjligheten till hälsosammare liv?

    Kilona har blivit för många. Men det känns som separation är enda lösningen för mig att göra nödvändiga förändringar som ger mig ett hälsosammare liv.

    Maken är totalt ointresserad av att planera måltider, veckohandla el bara att göra en sallad till middagen. Köper gärna hem läsk och godis samt kakor.

    Kör mitt eget race, jovisst lättare sagt än gjort.

  • Svar på tråden Separera enda möjligheten till hälsosammare liv?
  • LukeStairwalker

    Låter ju inte så smart om du älskar din man. Men om du glömt varför du är tillsammans med honom så kan ju separation vara en lösning.

  • Anonym (Go for it)

    Du behöver inte separera av den anledningen. Kör ditt eget race ihop med viktväktarna. Deras app är grymt bra. Min man körde på med den vanliga maten och jag valde istället hälsosammare alternativ. Gick ner 12 kilo på några månader och då var jag inte ens speciellt överviktig från start

  • Anonym (Tips från coachen)

    Låter som om ni behöver ha separata måltider. Du behöver ju inte bry dig om vad han äter eller köper hem, men då får han tillaga sin egen mat själv så kan ni ändå äta tillsammans.

  • Dexter dot com

    Vi har olika matvanor vilket inte är något problem. Jag handlar och lagar mitt ( äter LCHF) och han sitt.
    Vad är problemet tycker du?

  • Anonym (Men varför?)

    Det är klart att det är jättesvårt att inte äta onyttigheter när ens respektive sitter bredvid och äter godis och dricker läsk. Varför känner han att han måste ha det hemma just nu? Kan han inte köpa och äta när han inte är med dig? Måste han dricka läsk bredvid dig? Väldigt få skulle stå med ett glas vin och högljutt njuta inför nyss utkommen alkoholist.

  • Anonym (Här)

    Här hemma behöver jag gå ner och maken upp. Vi äter bara samma mat till middag, i övrigt äter vi olika. Funkar bra. Jag har bett honom köpa kakor jag inte gillar som tex dammsugare.

  • Dexter dot com
    Anonym (Men varför?) skrev 2020-08-11 11:12:37 följande:

    Det är klart att det är jättesvårt att inte äta onyttigheter när ens respektive sitter bredvid och äter godis och dricker läsk. Varför känner han att han måste ha det hemma just nu? Kan han inte köpa och äta när han inte är med dig? Måste han dricka läsk bredvid dig? Väldigt få skulle stå med ett glas vin och högljutt njuta inför nyss utkommen alkoholist.


    Fast klarar man inte av att vistas bland människor som äter onyttigt är man helt klart inte tillräckligt motiverad att ta tag i sin hälsa/vikt. Då kommer ju TS inte kunna vistas i fikarummet på jobbet, gå på AW, träffa sina vänner eller delta i andra sociala sammanhang. Sin dåliga motivation kan man inte skylla på andra.
Svar på tråden Separera enda möjligheten till hälsosammare liv?