• Tue 11 Aug 2020 17:49
    382 visningar
    8 svar
    8
    382

    08:or

    Har en liten fråga bara till er 08:or! Som det ser ut nu med covid 19, hur ser det ut uppe i Sthlm? Är det trängsel vid tunnelbanor osv.. är det mkt folk i city?? Ska nämligen upp till Sthlm fem dagar på utbildning, så undrar lite????har tänkt att ta taxi från tågstation till hotellet.. är det många som använder munskydd??

  • Svar på tråden 08:or
  • Tue 11 Aug 2020 17:50
    #1

    Rätt mycket trängsel på stan och på tunnelbana. Skulle säga att det är som före Corona. Väldigt få använder munskydd men det förekommer.

  • Anonym (Em)
    Tue 11 Aug 2020 18:06
    #2

    Jag blev lite chockad när jag var i Sthlm i början av juli. Det var mycket trängsel och ingen som tänkte på att hålla avstånd. Man förstod ju varför Sthlm varit så drabbat. Såg knappt några som använde munskydd.

    Det var stor skillnad på folks beteenden jämfört med i Uppsala där jag bor. Man är betydligt försiktigare i Uppsala.

  • Tue 11 Aug 2020 18:53
    #3
    Anonym (Em) skrev 2020-08-11 18:06:40 följande:

    Jag blev lite chockad när jag var i Sthlm i början av juli. Det var mycket trängsel och ingen som tänkte på att hålla avstånd. Man förstod ju varför Sthlm varit så drabbat. Såg knappt några som använde munskydd.

    Det var stor skillnad på folks beteenden jämfört med i Uppsala där jag bor. Man är betydligt försiktigare i Uppsala.


    Det har inte varit så här hela våren. Det var först när smittspridningen gick ner och det blev varmt som alla verkar tröttnat på att vara hemma. Upplever att det är mycket turister nu också.
  • Anonym (K)
    Wed 12 Aug 2020 00:24
    #4

    Jag bor i Stockholm men var i Göteborg förra veckan. Om folk tycker det är trängsel i Stockholm vet jag inte vad de skulle säga om Göteborg. Det var mycket folk överallt och verkligen ingen brydde sig om att hålla avstånd. Såg inte någon med munskydd. I Stockholm tycker jag generellt att folk är bra på att hålla avstånd även om det är mer folk ute nu än i våras. Men det skiljer sig säkert åt beroende var i Stockholm man är. Jag ser folk med munskydd varje dag här men majoriteten av de som använder munskydd gör det inte på rätt sätt och då är det ju rätt meningslöst. De sitter under näsan, folk tar på och av dem, har dem över hakan/runt halsen när det inte är så mycket folk osv.

  • Wed 12 Aug 2020 01:02
    #5

    Alldeles för mycket trängsel och jag är glad jag oftast kan samåka i bil till jobbet (Norra Botkyrka till city). Jobbar på restaurang och fattar inte att folk vill käka hos oss mtp hur tätt man sitter men både ägare och inspektör som kollat det tycker det är ok. Ser likadant ut hos många andra restauranger. :/

  • Wed 12 Aug 2020 16:12
    #6

    Undvik att åka kollektivt.
    Välj restaurang där ni kan sitta ute eller ställen med lite folk.
    använd munskydd på tåget och sitter någon och hostar brevid så byt plats !

  • Wed 12 Aug 2020 17:05
    #7
    felix le chat skrev 2020-08-12 16:12:44 följande:

    Undvik att åka kollektivt.

    Välj restaurang där ni kan sitta ute eller ställen med lite folk.

    använd munskydd på tåget och sitter någon och hostar brevid så byt plats !


    Håller med men lägger till att om jag skulle sätta mig på restaurang skulle jag välja en där man sitter på rejält avstånd (minst 1,5, helst 2 m) till andra gäster och det ska inte va massa trängsel typ långa köer till där man beställer. Och det gäller även uteserveringar.
  • Anonym (Stres­s)
    Wed 9 Sep 2020 06:08
    #8
    flygrl skrev 2020-08-12 01:02:54 följande:

    Alldeles för mycket trängsel och jag är glad jag oftast kan samåka i bil till jobbet (Norra Botkyrka till city). Jobbar på restaurang och fattar inte att folk vill käka hos oss mtp hur tätt man sitter men både ägare och inspektör som kollat det tycker det är ok. Ser likadant ut hos många andra restauranger. :/


    Upplever du att det är extra stressigt nu. Är resturang en ofta knökfull
Svar på tråden 08:or