• Jenna8209

Jag klarar inte av att bli ignorerad

Jag har ett problem och det är att om en kille plötsligt väljer att ignorera mig så är det som *fan* kommer i mig. Jag kan då skicka massa meddelanden Skäms

Trots att jag inte får något svar. Efteråt skäms jag över mitt beteende.

Vad kan jag göra?

Det händer enbart om en kille ignorerar mig inte om han skriver tex att han inte är intresserad eller dyl.

• Svar på tråden Jag klarar inte av att bli ignorerad
  • Anonym (ooo)
    Jenna8209 skrev 2020-08-11 20:09:34 följande:

Jag har ett problem och det är att om en kille plötsligt väljer att ignorera mig så är det som *fan* kommer i mig. Jag kan då skicka massa meddelanden Skäms

Vad kan jag göra?

Det händer enbart om en kille ignorerar mig inte om han skriver tex att han inte är intresserad eller dyl.

Ja du kan ju växa upp. Det blir ju inget bra alls när man gör så 
  • Jenna8209
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-11 20:13:36 följande:
    Ja du kan ju växa upp. Det blir ju inget bra alls när man gör så 
    Tack! Jag bad faktiskt om råd och självklart fattar jag att det inte blir bra när man gör så.
  • Godisbuske

Man vill ha det man inte kan få. De andra vet du ju redan vart dem står och då inte intressant. Om denna skulle ge dig en liten bekräftelse att han gillar dig eller är lite intresserad, så har du vunnit och släpper det. Next..

Jobba lite på att man kan inte vara gillad eller önskad av alla ..och din självkänsla.

• smulpaj01
    Godisbuske skrev 2020-08-11 21:13:55 följande:

Man vill ha det man inte kan få. De andra vet du ju redan vart dem står och då inte intressant. Om denna skulle ge dig en liten bekräftelse att han gillar dig eller är lite intresserad, så har du vunnit och släpper det. Next..

Jobba lite på att man kan inte vara gillad eller önskad av alla ..och din självkänsla.

Hur jobbar man på sin självkänsla egentligen? Har löst flera böcker och gått i terapi, inget hjälper
  • Anonym (thishouseisclean)
    Jenna8209 skrev 2020-08-11 20:09:34 följande:

Vad kan jag göra?

Gå till en exorcist, så får han fan ur dig.

Undrar om det också funkar med tjejer som fortsätter höra av sig fast man sagt att man inte är intresserad?
  • Godisbuske
    smulpaj01 skrev 2020-08-11 22:29:54 följande:
    Hur jobbar man på sin självkänsla egentligen? Har löst flera böcker och gått i terapi, inget hjälper
    Ibland är det svårt att få det helt bra. Ofta grundläggs det i barndomen och har man inte fått stöd och inte blivit älskad under sin uppväxt så är det ju inte lätt .

Själva grunden för en stark stabil självkänsla är ju att känna sig älskad. Att man  var/är älskad villkorslöst . En bra självkänsla leder ju nästan alltid till ett bra sjävförtroende i sin tur. Även om jag tror att många har fått stabilitet, men ändå har problem.

Som vuxen är det väl viktigt att ha rätt vänner runt sig och/eller partner, som kan stötta. Hjälper väl också att träffa rätt samtalsterapeut antar jag. Få lite andra synsätt och vinklar. Kanske att man funderar lite över sin egen självbild kanske.
    Hur du tror att andra ser dig och hur du ser dig själv , det skadar ju inte att fundera lite på. Även om den kan skifta lite upp och ner i livet

Svårt att sätta mig in i det hela , så har inga bra svar.
  • Anonym (Joy)

Om han ignorerar dig är det i princip samma som att han inte är intresserad.
    Det låter som att du kanske messar för att få ett svar typ varför han ignorerar och på det sättet ett avslut. Släpp det direkt så slipper du slösa energi. Som du skriver, när du får en förklaring, tex att killen skriver tillbaka att han inte är intresserad så är det ok för dig och du släpper det. Släpp det även om du inte får ett svar, anta att han inte är intresserad men inte bryr sig eller klarar av att meddela det. 
    Spara din energi och lägg den på någon som är lika intresserad tillbaka och visar det, det förtjänar du!

• Anonym (thishouseisclean)
    Anonym (Joy) skrev 2020-08-11 23:00:06 följande:

Spara din energi och lägg den på någon som är lika intresserad tillbaka och visar det, det förtjänar du!

OBS! Detta gäller bara för tjejer.
  • Anonym (Jojo)

Det går men är svårt, du får glädja dig åt att.. Du har en upp då du är kvinna. Askul i det läget att vara man kan jag berätta. Man är redan normmätad enligt det också, och dömd haha. Nä, det hjälper nog inte.

Bra tips är att ha bra människor omkring dig. Det hjälper faktiskt. Sen om du vill uppnå saker så sätt realistiska mål. Hm typ, vill du byta jobb? Börja litet, se dig om vad du vill göra. Sen läser du någon kurs eller två om du behöver. Var nöjd med att du nått målet pluggat fysik två kurser typ vilket i sig innehåller delmål. Vissa sätter ett slutmål som är så långt bort att det faller på hopplöshet då det ser omöjligt ut.

Sömn: Skitviktigt. Stress: dåligt.
  • Jenna8209
    Anonym (thishouseisclean) skrev 2020-08-11 22:38:11 följande:
    Gå till en exorcist, så får han fan ur dig.

Undrar om det också funkar med tjejer som fortsätter höra av sig fast man sagt att man inte är intresserad?
    Han sa aldrig att han inte var intresserad längre. Från att ha hörts nästan varje dag i 4 månader och även setts några gånger så från en dag till en annan så ignorerade han min meddelande.

Vi skrev som vanligt kvällen innan. Dagen efter så läste han inte meddelandet jag skickade. Jag lät det gå ett dygn till fortfarande oläst sen tredje dagen så skickade jag ett nytt meddelande. Det blev oläst.

Jag hade sett att han var online flera gånger dessa dagar på messenger.

Fjärde dagen var jag riktigt förband och då spammade loss  ordentligt.Skäms. Då gick han till sist in och läste men inge svar.

Vi träffades ca 3 månader.
  • Jenna8209
    Anonym (Joy) skrev 2020-08-11 23:00:06 följande:

Om han ignorerar dig är det i princip samma som att han inte är intresserad.
    Det låter som att du kanske messar för att få ett svar typ varför han ignorerar och på det sättet ett avslut. Släpp det direkt så slipper du slösa energi. Som du skriver, när du får en förklaring, tex att killen skriver tillbaka att han inte är intresserad så är det ok för dig och du släpper det. Släpp det även om du inte får ett svar, anta att han inte är intresserad men inte bryr sig eller klarar av att meddela det. 

Jo jag försöker men hade gärna fått ett bekräftelse från honom. sen klart man undrar vad som hände.
  • Anonym (svårt men)
    Det är svårt. Jag har jättelåg och svajig självkänsla, och som Godisbuske skrev så har det mycket att göra med barndomen. Det är svårt att lära sig älska sig själv om man inte fått veta att man varit älskad av någon när man var barn.

I alla fall, det som hjälper mig och har hjälpt mig att bygga upp mig själv är att skriva en positiv dagbok om mig själv. Inte långa stycken eller utläggningar eller så, bara skriva ner 3 saker i en vanlig kalender som jag har gjort bra idag eller smarta saker jag kommit på eller vad det kan vara. Klappa mig själv på axeln lite. Det kan låta fånigt men det fungerar. När jag har en dålig dag när jag bara känner mig misslyckad så tar jag fram och läser. En annan sak som fungerar för mig är att lyssna på sånger som har positiv text i förstaperson. Jag har gått från att känna mig som jordens mest onödigt levande varelse varje dag till att bara känna så kanske en gång i veckan på ett år.
  • Anonym (Joy)
    Jenna8209 skrev 2020-08-12 00:15:19 följande:
    Han sa aldrig att han inte var intresserad längre. Från att ha hörts nästan varje dag i 4 månader och även setts några gånger så från en dag till en annan så ignorerade han min meddelande.

Vi skrev som vanligt kvällen innan. Dagen efter så läste han inte meddelandet jag skickade. Jag lät det gå ett dygn till fortfarande oläst sen tredje dagen så skickade jag ett nytt meddelande. Det blev oläst.

Jag hade sett att han var online flera gånger dessa dagar på messenger.

Fjärde dagen var jag riktigt förband och då spammade loss  ordentligt.Skäms. Då gick han till sist in och läste men inge svar.

Vi träffades ca 3 månader.
    Aha ok, då förstår jag, Det framkom inte från din trådstart att ni känt varann så länge och haft kontakt varje dag. 
    Vet han att du är besviken/ledsen för att han inte svarar? Fick du ingen förvarning om att det inte var som vanligt mellan er?

Tråkigt att du inte fick en förklaring, det hade jag också velat ha. Det verkar inte som att han i nuläget vill ha kontakt/ge dig någon förklaring och du måste nog acceptera det tyvärr, du har ju försökt kontakta honom för svar men inte fått respons. Det är upp till honom att svara nu om han väljer detta. Men om han inte gör det hoppas jag du kan gå vidare & ha det bra <3
  • smulpaj01
    Anonym (svårt men) skrev 2020-08-12 00:25:32 följande:

Det är svårt. Jag har jättelåg och svajig självkänsla, och som Godisbuske skrev så har det mycket att göra med barndomen. Det är svårt att lära sig älska sig själv om man inte fått veta att man varit älskad av någon när man var barn.

I alla fall, det som hjälper mig och har hjälpt mig att bygga upp mig själv är att skriva en positiv dagbok om mig själv. Inte långa stycken eller utläggningar eller så, bara skriva ner 3 saker i en vanlig kalender som jag har gjort bra idag eller smarta saker jag kommit på eller vad det kan vara. Klappa mig själv på axeln lite. Det kan låta fånigt men det fungerar. När jag har en dålig dag när jag bara känner mig misslyckad så tar jag fram och läser. En annan sak som fungerar för mig är att lyssna på sånger som har positiv text i förstaperson. Jag har gått från att känna mig som jordens mest onödigt levande varelse varje dag till att bara känna så kanske en gång i veckan på ett år.

Jag fick denna bok av Mia Törnblom, kanske kan börja med att skriva i den. Har fått en där man ska skriva 3 positiva saker om sig själv per dag av henne också.

Ts: jag förstår att det känns svårt att inte ens få svar på vad som hände. Känner du någon som känner honom som på så sätt kan ge dig svar?

Svar på tråden Jag klarar inte av att bli ignorerad