• Wed 12 Aug 2020 09:02
    357 visningar
    3 svar
    3
    357

    Fundering efter ultraljud

    Hej!

    Har precis varit på Rul och allt såg bra ut, dock så ville barnmorskan att en läkare skulle kolla på en film på bebis tarmar, samt på navelsträngens placering i moderkakan. Detta var inget akut så läkaren skulle kolla på det i september. Är inte direkt orolig, men tankar går ju ändå. Navelsträngen var placerad i kanten på moderkakan. Och tarmarna (som jag förstod det) såg mer utvecklade/fyllda ut för att vara i den veckan (18+5).

    Någon som fått samma besked? Har det blivit extra kontroller? Det jag tänker mest på är om fästet på navelsträngen kan växa fast i livmoderväggen (haha ingen aning om det är möjligt)?

  • Svar på tråden Fundering efter ultraljud
  • Anonym (-)
    Wed 12 Aug 2020 09:14
    #1

    Det bästa du kan göra är ju att ringa och fråga.

    Säg att du inte kom för dig att fråga på plats, men att du inte kunnat sluta tänka på det sedan du var där.

    De förstår.

  • Wed 12 Aug 2020 11:56
    #2

    Hej!

    Jag fick veta på kub eller rul att jag hade fästet på navelsträngen snett på moderkakan och fick ett extr tul. De sa att det var något nytt de hade börjat med månaden innan att man kollade upp det lite extra men oftast var det inga problem. Det som det kunde leda till var att näringstillförseln kunde bli lite lite sämre och att man därav ville göra tul. Vår lille har inte haft några problem med vikten och har inte blivit kontrollerad något mer efter tul i v 30isch :)


  • Thu 13 Aug 2020 08:03
    #3

    Tack för svar! :) Skönt att höra, jag pratade även med min barnmorska som diskuterat det med deras läkare och de kunde inte se att det skulle påverka graviditeten något speciellt, men att det var något de ville kolla upp senare för säkerhets skull.:)

Svar på tråden Fundering efter ultraljud