• Anonym (Lagom)

    Hur tidigt kan man dejta efter man skrivit på skilsmässopappren?

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man dejta efter man skrivit på skilsmässopappren?
  • Anonym (ooo)

    när man blivit känslomässigt stabil, när allt är ordnat/uppdelat och man kommit in i nya rutiner. 

  • Anonym (Anonym)

    Man kan åtminstone vänta till närmaste helg efter, så några dagar kanske. Men det beror ju på varför man dejtar också.

  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-12 21:45:22 följande:
    Man kan åtminstone vänta till närmaste helg efter, så några dagar kanske. Men det beror ju på varför man dejtar också.
    Varför?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2020-08-12 21:49:57 följande:
    Varför?
    Tja, för att låta det lägga sig mentalt lite grann. Även om man lämnat relationen känslomässigt för länge sen så kommer en massa nya tankar osv. Kan vara bra att lugna ner sig en stund. Men som sagt, det beror, igen, på varför man dejtar. Är det bara sex kan man lika gärna ligga samma kväll. Vill man ha en riktig relation så har det mer att göra med när man "gjorde slut" än när papperna har skrivits under.
  • Anonym (Crazy)

    Du menar att många dejtar innan skilsmässa.Ja.

  • Anonym (Lagom)
    Anonym (Crazy) skrev 2020-08-12 21:56:10 följande:

    Du menar att många dejtar innan skilsmässa.Ja.


    Va?
  • Anonym (Treo Comp)

    Många dejtar direkt, som förströelse, för sex, för bekräftelse, för att komma vidare. Andra vill vara ensamma. Människor är olika, jag tycker det är ok att göra precis som man vill faktiskt. Relationen man lämnat är ju slut.

  • Anonym (Crazy)
    Anonym (Lagom) skrev 2020-08-12 22:11:53 följande:

    Va?


    Va?Ja.Har du aldrig hört om detta?
  • sextiotalist

    14 dagar. Så länge dröjde det för sambon innan han träffade mig

  • Anonym (minusdagar)

    Det beror väl på. För mig var det minusdagar mellan påskrina skilsmässopapper och träffa en ny. Ungefär 3 år minus.

  • Anonym (Kör på)

    Om vissa människor kan träffa andra när dom är i ett förhållande och även gifta så kan man väl träffa någon direkt eller innan pappret är påskrivet. Vad är problemet egentligen? Var och en för väl sina egna val!!! Sen beror det självklar vem det är som vill skiljas. Blir man lämnad så förstår jag att man kanske inte vill träffa gå på date direkt.

  • Anonym (newtimes)

    När det känns rätt och bra för dig och du känner dig stark och i balans Solig

  • Anonym (?)

    Det måste ju vara väldigt individuellt. Kommer skilsmässan som en chock, initierad av den andre, kan det kanske vara lämpligt att låta chocken lägga sig innan man rusar in i något nytt.

    Är man istället den som tar initiativ till separationen lär man vara mentalt färdig med relationen sedan ett bra tag och då kan man väl köra direkt. Det kan ju rentav vara så att skilsmässan beror på att man träffat en ny.

    Sen beror det ju på anledning och hur man haft det i förhållandet. Har man t ex blivit illa behandlad av sin partner och äntligen lyckats slå sig fri tycker jag man har mindre skyldigheter gällande den andras känslor och ego än om man typ vuxit ifrån varandra och är överens om att det bästa är att gå isär.

    Det är vad jag tycker.

  • Anonym (Kör på)
    Egon den stora skrev 2020-08-14 11:57:01 följande:

    Det beror väl på omständigheterna? Hade min fru begärt skilsmässa kanske jag har börjat omgående bara för att.


    Det beror absolut på omständigheterna.

    Älskar man sin fru och hon kommer helt plötsligt och säger att hon vill ha skilsmässa så hade inte jag börjat se mig om efter en annan kvinna direkt, i så fall är det inte riktig kärlek om man bara kan vända på klacken och se sig om efter en annan kvinna.

    Är båda med på skilsmässan och man har pratat igenom det så hamnar man kanske i ett helt annat läge, sen beror det helt på vad man känner den dagen när skilsmässan är ett faktum.
Svar på tråden Hur tidigt kan man dejta efter man skrivit på skilsmässopappren?