• Campe81

    Mammig 11-åring

    Min dotter på 11 år är så extremt mammig. Har blivit värre de senaste månaderna. Vi lever med pappa och storebror och har gjort det hela tiden. Är det vanligt när man är så gammal? Hon är i puberteten och jag förstår att det mycket känslor och hormoner i omlopp. Är det någon som känner igen sig? Det är rätt påfrestande att ha ett "plåster" på dig hela tiden. Jag älskar mina barn, över allt annat, men detta är faktiskt jobbigt.

  • Svar på tråden Mammig 11-åring
  • LFF
    Campe81 skrev 2020-08-12 22:21:16 följande:

    Min dotter på 11 år är så extremt mammig. Har blivit värre de senaste månaderna. Vi lever med pappa och storebror och har gjort det hela tiden. Är det vanligt när man är så gammal? Hon är i puberteten och jag förstår att det mycket känslor och hormoner i omlopp. Är det någon som känner igen sig? Det är rätt påfrestande att ha ett "plåster" på dig hela tiden. Jag älskar mina barn, över allt annat, men detta är faktiskt jobbigt.


    Nu är mina killar bara 7 år (snart) men jag tror absolut att det har med hormonerna att göra. Ena stunden vill de vara stora, i nästa stund vill de vara små och kunna krypa upp i famnen igen. Mina är just nu i "lilla tonåren" och även om de är mindre (och yngre) än din dotter så är denna växling fortfarande stor. Speciellt min ena son är väldigt mycket mer mammig och vill vara nära hela tiden (han kommer fortfarande in på natten, brorsan sover så gott som alltid hela nätter i sin egen säng).
Svar på tråden Mammig 11-åring