• Anonym (.)

Känner mig inte åtrådd

Jag har varit med min sambo i snart tre år. Jag älskar honom mer än något annat och vet att det är han jag vill bli gammal med.

Problemet är att jag inte känner mig åtrådd av honom.

Jag vet man inte ska göra det men jag jämför sexlivet lite med mitt ex.

T ex, Vi låg alltid nakna i sängen och tog på varann och kysstes men med min "nya" känner jag mig obekväm att ligga helt naken, för han gör aldrig det fast jag har föreslagit det, men vill han inte så vill han inte och det är inget jag ska tvinga honom till.

Jag frågade honom om han brukade skicka bilder (lättklädda) när han var med sina ex men det har han aldrig gjort för det är inget han sysslar med. Jag och mitt ex skickade ofta bilder och han sa ofta hur mållös han blev för att han tyckte att jag var så vacker, han fick mig att bli bekväm med min kropp. Med min nya känner jag mig obekväm och vågar knappt byta om framför honom.

I början av ett förhållande så brukar man ju vara så inne i varann att man kan ha sex där och då. Vi hade aldrig den perioden.

Det är mer än så men jag vill inte lägga ut allt här. Min poäng med den här texten är att det börjar tära på mig, jag börjar känna mig ful. Jag längtar efter passion????

• Svar på tråden Känner mig inte åtrådd
  • Hemlig 1978

Du bör ju såklart försöka prata med honom om det, och utan att anklaga alltför mycket utan tala om vilka behov du har. Om det inte funkar så får du kanske överväga att ni tar hjälp av någon parterapeut. I värsta fall får du väl söka passion på annat håll, men sånt kan ju vara lite känsligt... Om inte annat finns det nog en och annan här

inne som kan hjälpa dig att känna dig åtråvärd och vacker!

• Anonym (L)

Har aldrig fått känna mig åtrådd. Det känns direkt knäckande emellanåt. Även om man inte har rätt till det.

• Anonym (Bara jag)

Förstår precis hur du känner dig. Kan väl egentligen säga att jag sitter i samma båt.

Din kille borde vara tacksam och glad som har en sådan tjej som dig.

Själv tycker jag närhet och beröring är viktigt i ett förhållande. Bara det som att gå och lägga sig naken i sängen och röra varandra kan bara en annan drömma om tyvärr. Det blir ingenting sådant här.

Det har gått så långt att jag känner mig ensam och otillräcklig i mitt eget förhållande.

Så tro mig jag vet precis hur du känner dig inombords.

• Anonym (Lika)

Har haft samma här med. Fanns nassor med män som ville ligga med en, men den mannen man ville ha visade inget. Hörde min kompisar klaga om att deras karlar var på dem hela tiden och det gjorde inte att självförtroendet ökade direkt. Började känna mig osexig, ful och oattraktiv. Blrjade tänka på allt ..luktade jag illa, var brösen fula alla möjliga orsaker, är han bög, gillar han andra. Visste att han kollade mkt på porr så kpt kunde han bli, bara inte på mig. Jag försökte ta upp det men han bara nekade att han visst gillade allt och att han var den som försökte osv. Jag försökte allt, suga, skicka sexiga bilder, smeka, nya ställningar, göra mig sexig fortfarande ( noll respons). Gjorde nyligen slut och längtar efter närhet och sex med en man som ger och inte bara tar, en man som uppskattar mig och mina försök.

Prata med honom, händer inget så rekommenderar jag dig starkt att överväga att lämna. Finns inget som får en att känna sig så värdelös som när en man inte visar att han vill ha en och ger lika mycket som han får.

• Anonym (Tuppis)
    Anonym (Lika) skrev 2020-08-13 00:07:45 följande:

Har haft samma här med. Fanns nassor med män som ville ligga med en, men den mannen man ville ha visade inget. Hörde min kompisar klaga om att deras karlar var på dem hela tiden och det gjorde inte att självförtroendet ökade direkt. Började känna mig osexig, ful och oattraktiv. Blrjade tänka på allt ..luktade jag illa, var brösen fula alla möjliga orsaker, är han bög, gillar han andra. Visste att han kollade mkt på porr så kpt kunde han bli, bara inte på mig. Jag försökte ta upp det men han bara nekade att han visst gillade allt och att han var den som försökte osv. Jag försökte allt, suga, skicka sexiga bilder, smeka, nya ställningar, göra mig sexig fortfarande ( noll respons). Gjorde nyligen slut och längtar efter närhet och sex med en man som ger och inte bara tar, en man som uppskattar mig och mina försök.

Prata med honom, händer inget så rekommenderar jag dig starkt att överväga att lämna. Finns inget som får en att känna sig så värdelös som när en man inte visar att han vill ha en och ger lika mycket som han får.

Finns det verkligen kvinnor som gör så... Shit alltså så kul liv man skulle kunna ha tillsammans ändå
  • Anonym (Lika)

Oja,har nog aldrig behövt jobba för att få någon man att vilja ha närhet förr så detta var nytt och tyvärr nedbrytande

• Anonym (.)
    Anonym (Bara jag) skrev 2020-08-12 23:45:37 följande:

Förstår precis hur du känner dig. Kan väl egentligen säga att jag sitter i samma båt.

Din kille borde vara tacksam och glad som har en sådan tjej som dig.

Själv tycker jag närhet och beröring är viktigt i ett förhållande. Bara det som att gå och lägga sig naken i sängen och röra varandra kan bara en annan drömma om tyvärr. Det blir ingenting sådant här.

Det har gått så långt att jag känner mig ensam och otillräcklig i mitt eget förhållande.

Så tro mig jag vet precis hur du känner dig inombords.

Tack <3 ( vet inte om emojis kommer fram, därför gjorde jag ett old school hjärta )

Jag håller med, närhet och beröring är väldigt viktigt.

Varför stannar du i förhållandet om du känner så, du förtjänar så mycket mer!
  • Anonym (.)
    Anonym (Lika) skrev 2020-08-13 00:07:45 följande:

Jag hoppas verkligen att du hittar mannen du förtjänar och som förtjänar dig. Om du la ner så mycket energi på en man som inte ville ha dig, så kommer nästa man du träffar vara världens lyckligaste. Lycka till! <3
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2020-08-12 23:38:34 följande:

Har aldrig fått känna mig åtrådd. Det känns direkt knäckande emellanåt. Även om man inte har rätt till det.

Det är väl klart att du har rätt till det, säg inte så. Alla har rätt till att känna sig åtrådd
  • Anonym (.)
    Hemlig 1978 skrev 2020-08-12 23:22:41 följande:

Du bör ju såklart försöka prata med honom om det, och utan att anklaga alltför mycket utan tala om vilka behov du har. Om det inte funkar så får du kanske överväga att ni tar hjälp av någon parterapeut. I värsta fall får du väl söka passion på annat håll, men sånt kan ju vara lite känsligt... Om inte annat finns det nog en och annan här

inne som kan hjälpa dig att känna dig åtråvärd och vacker!

Det har blivit bättre nu, var nog en dipp vi hade, det var en jobbig tid men jag tror att vi har kommit förbi det :)
  • Anonym (Bara jag)
    Anonym (.) skrev 2020-09-12 20:19:03 följande:

Tack <3 ( vet inte om emojis kommer fram, därför gjorde jag ett old school hjärta )

Jag håller med, närhet och beröring är väldigt viktigt.

Varför stannar du i förhållandet om du känner så, du förtjänar så mycket mer!

Ja du den frågan har jag ställt till mig själv flera ggr. Man lever väl på hoppet någonstans och tror att det "kanske" blir bättre men har insätt att det kommer aldrig bli det, så nu har jag verkligen börjat funderat på skilsmässa. När man känner sig ensam i sitt eget förhållande då är det tyvärr väldigt illa. Kul att det går bra för dig i alla fall :)
Svar på tråden Känner mig inte åtrådd