Uppsägning pga kompetensbrist??
Direkt efter skolan fick jag anställning som revisors assistent på en byrå. Jag har aldri fått den hjälpen jag behövt utan har fått lära mig Sjölv. Chefen är allmänt dryg o otrevlig o har sina favoriter. Säger inte hej, är aldrig på plats o går inte prata med: detta är jag inte ensam om att tycka. Jag har aldrig fått något att göra utan kan ibland ha gått till n vecka där jag städar, sorterat o liknande trots att han vet om det. Vid vårt senaste utvecklingssamtal påtalade han detta o att det är min uppgift att hitta saker. Han sa att jag ska komma till honom. Vid varje tillfälle går jag först runt o frågar, mailar o slutligen går till honom o går svaret att han inte heller har något o sen inte mer med det. Jag har påtalat att jag inte kan lära mig utvecklas när jag inte går några uppgifter.
Idag tog personalchefen in mig o sa att jag inte har utvecklats något under de 3 år jag vart där. Att både kunder o min chef sagt detta.
Jag sa att jag känner jag stannat av men det är omöjligt när jag inte får något samt att jag aldrig får bågpn feedback ifrån min chef då jag kan inte veta vad som är fel eller rätt.
Hon sa att han sagt att han inte ger något till mig för kompetensen finns inte där. Varför säger han då detta inte på utvecklingssamtalet till mig isf?
Vi ska ha möte snart igen. När kan man säga upp någon för kompetensbrist?