• Maars

    Graviditetspenning Corona

    Hej!

    Jag undrar om någon fått graviditetspenning för Corona?

    Vilket yrke har du?

    Corona är ju klassat som risk 3 i smittoämnen.

    Själv jobbar jag med yngre barn på grundskola och distans och hygien är omöjligt.

  • Svar på tråden Graviditetspenning Corona
  • Ellifant

    Jag har gravidtetspennig Pga Corona. Jobbar i förskola med de äldre barnen. Sökte som vanligt först Pga tungt arbete men fk ringde upp och sa att det var min arbetsgivares uppgift att stänga av mig då hon inte kunde säkra min och bebisens hälsa.

  • S23
    Ellifant skrev 2020-08-13 17:45:08 följande:

    Jag har gravidtetspennig Pga Corona. Jobbar i förskola med de äldre barnen. Sökte som vanligt först Pga tungt arbete men fk ringde upp och sa att det var min arbetsgivares uppgift att stänga av mig då hon inte kunde säkra min och bebisens hälsa.


    Hur skrev ni för att få igenom det för Corona? Blev det bara beciljat rakt av eller förbjöd din arbetsgivare dig att arbeta pga Corona?
  • Ellifant

    Vi skrev I den delen där arbetsgivaren stänger av mig från arbetet. Har för mig hon skrev.. stängs av Pga Corbin-19. Hänvisar även till samtalet jag hade med handläggare .....

    Vi hade det lättare där då handläggaren hade hänvisat oss till att göra så här. När jag prata med handläggaren så sa hon att när arbetsgivaren stänger av en blir det alltid beviljat direkt. Vet inte om det är så överallt så kanske värt att att slå en signal till försäkringskassan

Svar på tråden Graviditetspenning Corona