• Mimmiimimmii

    Tjej likamed illamående

    Hej på er!

    Har två pojkar o idag är lyckan stor. Vi ska få en liten tjej i familjen! Trodde inte jag kunde få flickor, hade älskat en pojke likamycket men önskan har jag alltid haft. För mig stämde det verkligen, illamående från....! Mått prima med båda pojkarna! Ingen halsbränna än med tjejjen!

  • Svar på tråden Tjej likamed illamående
  • Anonym (tvärtom)

    Tror inte kroppen känner av om det är en tjej eller kille i magen.
    För mig dotter i magen mådde utmärkt.
    Son i magen illamående.

  • Themis

    Det där är ovetenskapligt trams, tror du att jorden är platt också? 

    Min kompis har en tjej och en kille och var lika inlagd på sjukhus för hyperemesis gravidarum med båda, t.ex.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Anonym (T)

    När jag var gravid med min son mådde jag illa och spydde flera gånger om dagen från v.7 till v.19 och sen igen sista månaderna av graviditeten.

  • MeandHim
    Themis skrev 2020-08-13 17:56:43 följande:

    Det där är ovetenskapligt trams, tror du att jorden är platt också? 

    Min kompis har en tjej och en kille och var lika inlagd på sjukhus för hyperemesis gravidarum med båda, t.ex.


    Samma här, lika illa oavsett!
  • Anonym (K)

    För det första.. vaddå trodde inte du kunde få en tjej? För att du hade två killar innan eller? Ja Jesus..

    Och nej. Illamående har inget med könet att göra.

  • Agnes456

    Stämmer nog tyvärr inte det där med illamående. Kräkt som bara den fram till v 20 och mått extremt dåligt. Jag väntar en pojke????

  • syntharen

    Jag blev mer och mer illamående för varje barn, har pojke, pojke och flicka. Mådde alltså mest illa med flicka men inte så mkt mer än med pojke nr 2. Det jag minns var olika mellan pojkarna och flickan (och det INNAN jag visste det var en flicka) var att med pojkarna var jag så sugen på sura gröna äpplen men med flickan blev jag kräkfärdig av att bara tänka på äpplen. Med henne ville jag bara äta godis och choklad. Men förmodligen är det en slump

  • Vevoz

    Jag spydde från vecka 7 tills jag födde i 41 o hade en kille :) tror inte på såna saker

Svar på tråden Tjej likamed illamående