• Sprallig

Är det omöjligt för mig att hitta en tjej?

Jag börjar tro att det är omöjligt för mig att hitta en tjej. Ska försöka beskriva mig själv.

Jag är 33 år gammal (svensk och vit) och är ca 168 cm lång och har aldrig haft en partner. Jag har en del intressen som hockey och lite politik och jobbar inom IT-branschen. När jag var 20-25 så var jag mycket bland folk och hemmafester och allt sådant men jag fick höra att jag var lite för lugn av mig (en tjejkompis berättade vad hennes kompisar sa) och när jag var på fest och blev onykter så blev jag "för på" så det fungerade inte då heller.

Det värsta av allt är att jag också ser mycket yngre ut än min riktiga ålder. Ni ska bara veta vilka miner personalen i kassa på Systembolaget gett mig. Jag har försökt att träffa tjejer via nätet i tio år utan framgång egentligen förutom för faktiskt 10 år sedan när jag träffade en tjej jag förlorade oskulden med, sedan dess har det inte hänt något.

Kompisar har flyttat och skaffat barn och så och nu är jag ensam kvar och har ingenting. Har senaste tiden haft självmordstankar där jag blundat och föreställt mig att jag hänger mig själv i taket och det verkar inte bli bättre.

Jag vet inte vart jag ska leta längre. Har en sådan enorm lust att bara få lite beröring, tänk en kram. Att få känna att någon tycker om mig. Iallafall en i världen.

Vad fan ska jag göra Familjeliv?

• Svar på tråden Är det omöjligt för mig att hitta en tjej?
  • elalaroné

Stackrs dig men ryck upp dig.
    Ditt problem är typiskt mäns problem efter 30 som inte stadgat sig. Kvinnor får oftast denna kris vid 27/28 år om de är singlar mot ens vilja.
    Många är i din situation, även om de gärna inte framhäver det så.

Vilka är dina starka sidor? Jag gissar: stabil, familjeförsörjare, romantisk, lyhörd. Sånt uppskattar vi kvinnor verkligen när vi söker man och vill bilda familj
    Vill du inte bilda familj kommer det bli ännu svårare.

Gör dig själv attraktivare genom förstå vilken bra deal du är jmf med alkoholiserade jmf män, otrogna män mm.
    Börja med något socialt (även i corona tider), ölprovning, innebandy ect.
    Träna hårdare, bättre på utseendet på andra sätt med: fixa ögonbryn, parfym, nya kläder som sitter schysst. Satsa lite så du kan vinna.
    Och framför allt ge dig ut där, dejta på hemsidor mm. Va öppensinnad men låt ingen gå över dina gränser och bli desperat.

Va snäll och tydlig mot kvinnor, och romantisk såklart :)

• Anonym (Joel)

Jag har aldrig haft flickvän, och hade också en del självmordstankar när jag var yngre. Säkert när jag var i din ålder också.
    Nu när jag blivit lite äldre så känner jag mig mer avslappnad. Jag jämför mig inte så mycket med andra längre.
    Ok, de flesta i min ålder har barn, några kanske är gifta osv.
    Men jag vet inte allt om hur deras liv ser ut. 
    Det som kan verka perfekt på ytan...
    Jag tror att det är lätt med tjejer. När man hittar rätt tjej.
    Så det är nog det enda man kan göra, träffa tjejer, se vad som händer.
    Och aldrig ge upp.

• Sprallig
    elalaroné skrev 2020-08-13 23:03:20 följande:

Vilka är dina starka sidor? Jag gissar: stabil, familjeförsörjare, romantisk, lyhörd. Sånt uppskattar vi kvinnor verkligen när vi söker man och vill bilda familj
    Vill du inte bilda familj kommer det bli ännu svårare.

Gör dig själv attraktivare genom förstå vilken bra deal du är jmf med alkoholiserade jmf män, otrogna män mm.
    Börja med något socialt (även i corona tider), ölprovning, innebandy ect.
    Träna hårdare, bättre på utseendet på andra sätt med: fixa ögonbryn, parfym, nya kläder som sitter schysst. Satsa lite så du kan vinna.
    Och framför allt ge dig ut där, dejta på hemsidor mm. Va öppensinnad men låt ingen gå över dina gränser och bli desperat.

Va snäll och tydlig mot kvinnor, och romantisk såklart :)

Mina starka sidor är väl lojalitet, stabil karriär och inkomst. Kelsjuk, skulle jag hitta en tjej skulle jag säkert krama ihjäl henne är jag rädd för. Jag kan tänka mig familj.

Ja Coronatider har ju förstört en jävla massa. Träffar man verkligen tjejer på ölprovning? Nätdejting har jag redan försökt, det är lönlöst.

• Sprallig

Fyfan vad surt det är att se folk på Facebook lägga upp när dom kramar sin partner och så på helgerna. Jag har aldrig fått vara med om det och är 33 jävla år....

Snälla skjut mig någon.

• Anonym (tjej)

Har man varit singel länge så blir man oftast till slut lite för needy och desperat, oavsett om man är tjej eller kille. Det skrämmer tyvärr bort potentiella partners. Av den anledningen är det viktigt att fylla sitt liv med andra saker som ger en bekräftelse. Odla sina vänskapsrelationer är det bästa. Man skrattar med sina kompisar och får ofta lite sporadiska kramar och sånt. Har man inte så mycket vänner så kan man träffa nya genom föreningslivet och på kurser. I värsta fall kan man gå till en terapeut och få uppmärksamhet. I terapi kan man också jobba med sig själv. Det är väl mina bästa tips.

• Anonym (Val)

Åk utomlands som många män gör och hämta kärlek därifrån .Det kan vara äkta.

• Anonym (ge inte upp)
    Sprallig skrev 2020-08-14 17:17:11 följande:
    Mina starka sidor är väl lojalitet, stabil karriär och inkomst. Kelsjuk, skulle jag hitta en tjej skulle jag säkert krama ihjäl henne är jag rädd för. Jag kan tänka mig familj.

Ja Coronatider har ju förstört en jävla massa. Träffar man verkligen tjejer på ölprovning? Nätdejting har jag redan försökt, det är lönlöst.
    Du verkar jättegullig, snäll och stabil.
    Många tjejer vill ha en sådan här kille, du låter som marriage material.
    Om du ändå provar nätdejting igen skriv precis det du skrev om dina starka sidor här ovan, jättegulligt! Lägg upp det på facebook också. Beskriv också din personlighet, att du är en lugn, laid back person. 
    Det är starkt av dig att inte ge upp och prova olika sätt.

Gillar du dans? Bugg/salsakurser finns det mycket tjejer på och man småpratar och övar. Ett bra forum att lära känna folk i lugn takt, det behöver inte framkomma att du valt kursen enbart för att träffa någon.

Annars har du testat lägga upp en profil här på familjeliv-sidan? Tror många gör det, det är också ett sätt att lära känna folk.

Snälla tänk inte självmordstankar, låter som du har massor med kärlek att ge och du är inte gammal än heller. Helt plötsligt kommer det finnas någon där för dig.
    Don't give up :).
  • Brightside

Hej på dig!

Jag är i en liknande situation som dig. Kille, aldrig haft ett (seriöst) förhållande och bara haft sex en gång, så mer eller mindre oskuld. I slutändan är det inte konstigt att killar som du och jag inte är populära hos tjejerna. Vi är helt enkelt inte attraktiva. Punkt slut. 

Du skriver själv att du är kort, å ena sidan är du inte tillräckligt fartfylld i ditt beteende, å andra sidan är du "för på". Du har inte utseendet och saknar självförtroendet, alltså ser tjejer dig som ett litet barn, inte partnermaterial. Och visst, kvinnor kommer sitta här och skriva att du har "kvaliteter" för att vara en bra partner. Men var ärlig med dig själv, varför har inte dessa kvinnor haffat dig ute i det verkliga livet då?

Tyvärr är det så att många kvinnor håller uppe en fasad av att de vill ha lugna, omtänksamma, snälla och lojala killar - visst, det kanske stämmer. Men det de inte berättar är att det först måste klicka och pirra lite i magen. Och där kommer självförtroende och utseende in, vilket du saknar. Så jag är ledsen att behöva säga det, har du vid 33 års ålder inte skaffat tjej än kommer du med största sannolikhet aldrig skaffa det. 

Men var inte ledsen. Begå ej självmord. Se det som någonting positivt, du kan lägga 100% fokus på dig själv. Spar pengar, jobba och gör karriär, eller utbilda dig, lär dig ett instrument. Jobba på dig själv så att du blir nöjd med den du är, då kommer det inte göra så mycket att du kommer leva resten av ditt liv i ensamhet. Och vem vet, kanske får du lite mer självförtroende av att utvecklas som person också. Lycka till!

• Sprallig
    Anonym (Val) skrev 2020-08-15 22:26:49 följande:

Åk utomlands som många män gör och hämta kärlek därifrån .Det kan vara äkta.

Ibland har jag ju tänkt tanken, men jag är inte där ännu.
    Anonym (ge inte upp) skrev 2020-08-15 22:56:45 följande:
    Gillar du dans? Bugg/salsakurser finns det mycket tjejer på och man småpratar och övar. Ett bra forum att lära känna folk i lugn takt, det behöver inte framkomma att du valt kursen enbart för att träffa någon.

Annars har du testat lägga upp en profil här på familjeliv-sidan? Tror många gör det, det är också ett sätt att lära känna folk.

Snälla tänk inte självmordstankar, låter som du har massor med kärlek att ge och du är inte gammal än heller. Helt plötsligt kommer det finnas någon där för dig.
    Don't give up :).
    Jag har väldigt svårt att föreställa mig dansa salsa faktiskt :P

Visste inte ens att det gick att lägga upp något sådant här på FL faktiskt. Ska titta på det.

Dessa tankar kommer ju då och då, nu har dom blivit starkare och varit i tre veckor i streck egentligen och nu börjar jag bli orolig att dom inte ska försvinna. Men jag tänker inte dö ännu, men är jag i samma situation på min 40-års dag så tror jag nog att jag lämnar allt.

• Sprallig
    Brightside skrev 2020-08-15 23:10:54 följande:

Hej på dig!

Jag är i en liknande situation som dig. Kille, aldrig haft ett (seriöst) förhållande och bara haft sex en gång, så mer eller mindre oskuld. I slutändan är det inte konstigt att killar som du och jag inte är populära hos tjejerna. Vi är helt enkelt inte attraktiva. Punkt slut. 

Du skriver själv att du är kort, å ena sidan är du inte tillräckligt fartfylld i ditt beteende, å andra sidan är du "för på". Du har inte utseendet och saknar självförtroendet, alltså ser tjejer dig som ett litet barn, inte partnermaterial. Och visst, kvinnor kommer sitta här och skriva att du har "kvaliteter" för att vara en bra partner. Men var ärlig med dig själv, varför har inte dessa kvinnor haffat dig ute i det verkliga livet då?

Tyvärr är det så att många kvinnor håller uppe en fasad av att de vill ha lugna, omtänksamma, snälla och lojala killar - visst, det kanske stämmer. Men det de inte berättar är att det först måste klicka och pirra lite i magen. Och där kommer självförtroende och utseende in, vilket du saknar. Så jag är ledsen att behöva säga det, har du vid 33 års ålder inte skaffat tjej än kommer du med största sannolikhet aldrig skaffa det. 

Men var inte ledsen. Begå ej självmord. Se det som någonting positivt, du kan lägga 100% fokus på dig själv. Spar pengar, jobba och gör karriär, eller utbilda dig, lär dig ett instrument. Jobba på dig själv så att du blir nöjd med den du är, då kommer det inte göra så mycket att du kommer leva resten av ditt liv i ensamhet. Och vem vet, kanske får du lite mer självförtroende av att utvecklas som person också. Lycka till!

Jag förstår att jag inte är attraktiv nog, då hade jag inte varit i denna situation. Jag har egentligen ingen status, personlighet eller utseende som kvinnor gillar. Jag förstår att det mest sannolika är att jag kommer att förbli i denna situation tills jag dör. Jag har stött på flera människor äldre än mig som inte haft någon relation och det fortsätter eftersom dom är den dom är.
Svar på tråden Är det omöjligt för mig att hitta en tjej?