• Fri 14 Aug 2020 08:06
    770 visningar
    12 svar
    -1
    12
    770

    Harrys lillebror

    Hej! Jag skulle verkligen vilja ha hjälp med namnförslag till en liten kille som anländer om ungefär en månad. Som rubriken anger har vi en Harry sen innan och det är mitt absoluta favoritnamn så det var ett enkelt val, men desto svårare nu att hitta något som känns lika rätt till lillebror. För att ange några parametrar är min sambo från Australien så vi vill ha ett namn som går lika bra att säga på svenska som på engelska. Allt på J går bort då min sambo har svårt för hur det uttalas på svenska (dvs ?Yack? till exempel). Några av de alternativ vi funderar över är Frank (finns dock en kusin med det namnet vilket känns lite knepigt), Bo, och Wilhelm (vilket antagligen blir Will i Australien och Ville här så det känns inte optimalt). Vi gillar William också men en Harry och en William känns lite... rojalistiskt. :) Louie är en annan kandidat. Alla förslag uppskattas!

  • Svar på tråden Harrys lillebror
  • Fri 14 Aug 2020 08:08
    #1

    Frank är klockrent

  • Fri 14 Aug 2020 08:08
    #2

    Henry

  • Fri 14 Aug 2020 15:44
    #3
    +1

    Lite blandat:

    Max, Axel, Alfred, Fred, Aron, Noah, Ruben,Conrad, Eli, Finn, Gustav, Levi, Sam, Leo, Lucas, Otto, Seth, Thor, Ted, Walter, Victor, Karl, Kai, Erik, Emil. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fri 14 Aug 2020 16:04
    #4

    Henry (även om det kan kännas lite konstigt då Harry är ett smeknamn för Henry)
    Colin
    Liam
    Ian/Iain
    Noah
    Oliver
    Alex
    Alf

  • Sun 16 Aug 2020 19:16
    #5

    Tack för alla förslag! Egentligen borde man använda sitt andrahandsval till första barnet så att inte småsyskonet får de man ratat :) vi suger på karamellen lite till!

  • Pilsne­r
    Sun 16 Aug 2020 19:51
    #6

    Martin, Alfred, Robert, Casper, Victor, Carl, Eric etc.

  • Mon 17 Aug 2020 09:30
    #7

    Spontana tankar:

    Andra namn från England som är smeknamn och passar Harry är Charlie och Sam. Speciellt Sam tycker jag passar bra.

    Annars hade jag tänkt föreslå just Bo och sedan Douglas.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Mon 17 Aug 2020 09:31
    #8

    Eller Flynn. Uttalas rätt lika på engelska och svenska, inte likt Harry men lite snyggt med Y i bägge.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Tue 18 Aug 2020 08:16
    #9

    Henry

  • Sun 27 Sep 2020 20:25
    #10

    Sixten

  • Mon 7 Dec 2020 01:54
    #11
    Hs mamma E skrev 2020-08-14 08:06:00 följande:

    Hej! Jag skulle verkligen vilja ha hjälp med namnförslag till en liten kille som anländer om ungefär en månad. Som rubriken anger har vi en Harry sen innan och det är mitt absoluta favoritnamn så det var ett enkelt val, men desto svårare nu att hitta något som känns lika rätt till lillebror. För att ange några parametrar är min sambo från Australien så vi vill ha ett namn som går lika bra att säga på svenska som på engelska. Allt på J går bort då min sambo har svårt för hur det uttalas på svenska (dvs ?Yack? till exempel). Några av de alternativ vi funderar över är Frank (finns dock en kusin med det namnet vilket känns lite knepigt), Bo, och Wilhelm (vilket antagligen blir Will i Australien och Ville här så det känns inte optimalt). Vi gillar William också men en Harry och en William känns lite... rojalistiskt. :) Louie är en annan kandidat. Alla förslag uppskattas!


    Curt, Jonah, Thor, John, Ralph, Finn, Tim 
  • Mon 7 Dec 2020 07:25
    #12

    Mina grabbar heter Charlie och Harry.

Svar på tråden Harrys lillebror