• Hanna.Micha

    Är ni några fler som ruvar ?

    Hej !

    I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

    Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

    Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

    Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

    Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?

  • Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?
  • Tino
    Hanna.Micha skrev 2020-08-14 09:41:26 följande:

    Hej !

    I tisdags den 11/8 satte jag in en blastocyst ( 5 dagars )

    Ni andra som ruvar, räknar ni insättnings dagen som ruvardag 1 ?

    Precis som för många andra har det varit en lång väg hit. Och jag letar gravid-symtom,

    Men tycker det är svårt att veta .... man är ju så fullproppad av hormoner, och fortfarande öm efter äggplock .

    Är det någon mer som ruvar ? Hur känner ni er ?


    Hej! Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag, så är några dagar efter dig. Insättningsdagen är dag 0. Är det din första IVF? Jag gjorde IVF 1 för några år sedan och har en pojke på 2,5 år. Har senaste året satt in tre blastocyster vilket inte blivit något barn. Hur mår du nu? När har du testdag? Håller tummarna för dig!
  • Dhalia

    Hej, jag satte in en 3 dagars embryo den 13/8 så är inne på ruvardag 5. Hade ömma bröst och typ stickningar från alla hormoner och lutinus. Men idag kändes brösten lite mindre svullna. Vet inte om det kan vara dåligt tecken. Någon som haft så men ändå lyckats plussa?

  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-17 19:46:45 följande:
    Hej! Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag, så är några dagar efter dig. Insättningsdagen är dag 0. Är det din första IVF? Jag gjorde IVF 1 för några år sedan och har en pojke på 2,5 år. Har senaste året satt in tre blastocyster vilket inte blivit något barn. Hur mår du nu? När har du testdag? Håller tummarna för dig!
    Hej Tino .  Tack .

    Nej det är min tredje IVF.

    Jag mår helt okej ... det är så svårt att veta vilka bieffekter lutinus ger och vad som skulle kunna vara gravidsymtom. Jag är lite tröttare än vanligt . Idag är jag på ruvardag 7 , och har testdag den 25 /8 . 6 långa dagar kvar ...

    Idag fick jag lite rosa flytningar ... det stresar mig, men försöker intala mig att det kan vara lutius som spökar .

    Hur går det för dig ?

  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-18 08:11:38 följande:

    Hej, jag satte in en 3 dagars embryo den 13/8 så är inne på ruvardag 5. Hade ömma bröst och typ stickningar från alla hormoner och lutinus. Men idag kändes brösten lite mindre svullna. Vet inte om det kan vara dåligt tecken. Någon som haft så men ändå lyckats plussa?


    Det låter lovande , jag håller tummarna för dig .
  • Dhalia
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 17:25:07 följande:

    Det låter lovande , jag håller tummarna för dig .


    Läste ovan du har testdag 25. Jag har testdag 26/8, då fick du ganska långt till testdag?

    Detta är min tredje IVF också. Har ni fått till frys innan? Vi har aldrig fått :( men denna gången finns ett embryo som hade bra betyg på dag 3 så vi hoppas 1 till frysen. Vi har totalt 4 som kunde odlas vidare.
  • Alex1992
    Hanna.Micha skrev 2020-08-18 17:23:41 följande:

    Hej Tino .  Tack .

    Nej det är min tredje IVF.

    Jag mår helt okej ... det är så svårt att veta vilka bieffekter lutinus ger och vad som skulle kunna vara gravidsymtom. Jag är lite tröttare än vanligt . Idag är jag på ruvardag 7 , och har testdag den 25 /8 . 6 långa dagar kvar ...

    Idag fick jag lite rosa flytningar ... det stresar mig, men försöker intala mig att det kan vara lutius som spökar .

    Hur går det för dig ?


    Hej! Jag gjorde ett fet i maj med en blastocyst och fick lite rosa misstänkte (nidblödning) på ruvardag 7 och fick plus dagen efter, tyvärr fick jag missfall i vecka 7.

    Nu har jag fet bokad på fredag och hoppas det går hela vägen!!
  • Tino

    Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

    Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.

  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-18 21:49:14 följande:

    Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

    Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.


    Tack .
  • Hanna.Micha
    Tino skrev 2020-08-18 21:49:14 följande:

    Jag håller tummarna för dig Hanna.Micha. Jag har lyckats bli gravid och märkte ingen skillnad alls de gångerna jämfört med när det inte gått. Jag förstår att det är jobbigt med rosa flytningar. Jag blödde rejält när jag var tidigt gravid, och det gick väl. Hoppas det bara är lutinus som ger det rosa. Så tufft för er att ha gjort tre IVF. Det är orätvisst att många måste kämpa så. Är era regionfinansierade behandlingar slut sedan? Jag har testdag 30/8. Jag mår som vanligt. Detta är insättning i naturlig cykel så har inga extra hormoner mer än lite lutinus.

    Håller tummarna så klart för ni andra också. Beklagar missfall Alex1992, så sorgligt att det blir så när man äntligen lyckats. Skönt att ni har insättning så snart. Jag fick uteblivet missfall i v 13 för ett halvår sedan och det är tufft att förlorat något så efterlängtat.


    Ja riktigt jobbigt med färgade flytningar... men de börjar avta. Och har inte blivit någon blödning.

    Ingen av mina ivf:er var regionfinansierade, tyvärr. För att få det måste man passa in i deras mall. Min man är inte svensk medborgare, och inte folkbokförd i Sverige . Så då funka inte det ... däremot om jag valt donator & varit ensam så hade jag fått det, ironiskt ... valde faktiskt storken i Köpenhamn denna gången,väldigt bra klinik.

    Lycka till med ditt ruvande .
  • Hanna.Micha
    Dhalia skrev 2020-08-18 17:44:30 följande:
    Läste ovan du har testdag 25. Jag har testdag 26/8, då fick du ganska långt till testdag?

    Detta är min tredje IVF också. Har ni fått till frys innan? Vi har aldrig fått :( men denna gången finns ett embryo som hade bra betyg på dag 3 så vi hoppas 1 till frysen. Vi har totalt 4 som kunde odlas vidare.
    Nej .. detta är första gången . Vi fick en till frys. Väldigt skönt.

    Vet inte om jag fick långt till testdag ?
    Äggplock 6/8
    5 dagar odling till blastocyst.
    Återföring 11/8
    sen sega 2 veckor av väntan ... tror det är rätt vanligt, inte så långt.

    Spännande att ni odlar vidare , hur många dagar ?
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?