• Ariellan

    Sluta amma bebis tar inte flaska

    Jag behöver få min 4 månaders att ta flaska då jag ska till sjukhus och är borta 6 timmar om dagen i en veckas tid.

    Bebis vägrar dock flaskan, hur ska jag få bebisen att ta flaskan?

  • Svar på tråden Sluta amma bebis tar inte flaska
  • Phalaenopsis

    Testa en annan flaska och/eller en annan ersättning. Min totalvägrade tills vi började med Mum flaska och Nan ersättning, men olika barn har olika preferenser.

  • Anonym (D)

    Ska bebis få ersättning eller pumpar du? Om du ger ersättning så kanske värt att antingen pumpa istället eller byta sort.

    Annars som redan sagts. Testa annan flaska.

    Stort lycka till!

  • BuoBä

    Låt den som ska mata när du är borta prova att ge flaska redan nu. Ibland går det bättre för att den personen inte "luktar mjölk".

  • Anonym (Eva)

    Köp en mjölkbägare från apoteket börja med att mata med den och gå över till flaska sedan.

    Mjölkbägare

    Ett sätt att mata spädbarn med bröstmjölk när det inte är möjligt att amma. Används istället för nappflaska, när man ska ge mindre mängder av modersmjölk, vatten eller

    modermjölkersättning.

  • Mrs Moneybags
    Anonym (Eva) skrev 2020-08-14 12:01:08 följande:

    Köp en mjölkbägare från apoteket börja med att mata med den och gå över till flaska sedan.

    Mjölkbägare

    Ett sätt att mata spädbarn med bröstmjölk när det inte är möjligt att amma. Används istället för nappflaska, när man ska ge mindre mängder av modersmjölk, vatten eller

    modermjölkersättning.


    Ja precis, mata med en liten kanna istället. Min kompis dotter ville aldrig ta flaskan, så hon matade med mjölkbägare hela tiden under första året. 
Svar på tråden Sluta amma bebis tar inte flaska