• HigherMinds

    Hur många kön finns det?

    Hur många kön finns det? Jag syftar INTE på könsorgan, utan kön, hur många finns det?

  • Svar på tråden Hur många kön finns det?
  • HigherMinds
    Anonym (woot) skrev 2020-08-14 14:48:56 följande:

    Två

    xx-kromosom

    xy-kromosom


    Här skulle jag vilja svara "Härligt med ett friskt och nyktert tänkande. Det är en själslig tillfredställelse att veta att det fortfarande finns de som tänker rationellt och logiskt!", men jag vågar inte bryta mot värdegrunden, så jag skriver det någon annan säkerligen hade skrivit till dig snart, nämligen "Typiskt SD-looser som sitter hemma i mammas källare och pillar ludd i naveln dagarna i ända!".

    Gäller att värna värdegrunden och alla människors lika värde! Happy pride! *multifärgat hår, ring i näsan och happy pride återigen, all kärlek är fin kärlek och ingen männisla är illegal, och man kan inte förbjuda fattigdom, och anledningen att förorterna är som krigszoner är för att de här ungdomarna inte blir sedda och hörda! Happy pride igen!
  • Anonym (Sanna)

    Borde väl bli tre st, xx och xy är vanligast, så finns det ju vissa som föds med en blandning - typ vagina OCH penis, men den sista sorten är ju SÅ ovanlig.

  • HigherMinds
    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-14 14:58:56 följande:

    Borde väl bli tre st, xx och xy är vanligast, så finns det ju vissa som föds med en blandning - typ vagina OCH penis, men den sista sorten är ju SÅ ovanlig.


    Hermafrodit kallas det, och är inget annat än en missbildning. Det handlar om att klitoris fortsatt växa och antagit formen av en penis.
  • Anonym (punkt)

    Det finns två kön. Att det sedan finns ovanliga sjukdomar som gör att enstaka individer avviker från detta förändrar inte att det finns två kön.

  • Anonym (Anonym)

    Det finns bara två biologiska kön hur man än vill vrida det. Sedan vad man "känner sig som" är en annan sak, men då pratar vi inte om kön längre.

  • Anonym (Precis)
    Anonym (punkt) skrev 2020-08-14 15:32:30 följande:

    Det finns två kön. Att det sedan finns ovanliga sjukdomar som gör att enstaka individer avviker från detta förändrar inte att det finns två kön.


  • Anonym (ppp)

    Den här artikeln kanske kan förklara delar av detta:

    www.svd.se/han-hon-eller-hen 

    Det är ett biologiskt fenomen - och varför är det så viktigt för oss andra/samhället att veta vilket kön folk är egentligen? 

Svar på tråden Hur många kön finns det?