• Arcnice

    Inbillar jag mig eller...

    har det blivit mycket vanligare de senaste 5 åren att tjejer/kvinnor har piercingar i ansiktet och eller mycket tatueringar?

    Dejtingsidor och appar är kanske inte helt representativt men jag tycker mig se samma fenomen ute på stan (en medelstor stad). Verkar som att minst 50% av alla profiler man ser har piercing i ansiktet (nosring är det vanligaste), och väldig många har stora tatueringar på armarna och händerna. Handlar om kvinnor i åldern 25-40 år.

    De får naturligtvis utsmycka sin kropp hur de vill även om jag inte tycker det är snyggt, men det är ett fenomen som jag uppmärksammat de senaste åren och kan inte minnas att det var lika för ett antal år sedan.

    Är det någon annan som observerat samma sak eller är det jag som inbillar mig eftersom jag inte tycker de sakerna är särskilt attraktiva?

  • Svar på tråden Inbillar jag mig eller...
  • flygrl

    Asså, jag är nog nästan lite udda i min åldersgrupp (är 22) som varken har tatueringar eller piercings men så här har det väl vart länge. Särskilt tatueringar är mainstream som fan.

    Kan säga att jag inte heller tycker det är särskilt snyggt med massa tatueringar och piercings på män (och inte tjejer heller för den delen). Inte min kopp te alls faktiskt. :/

Svar på tråden Inbillar jag mig eller...