• erikaABC

    Tycker du att du är en snäll och hygglig medmänniska?

    Tycker du att du är en snäll och hygglig medmänniska?
    Skriva gärna något om varför du tycker som du gör

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att du är en snäll och hygglig medmänniska?
  • Anonym (plus minus noll)

    Du missade "vet ej".
    För jag vet faktiskt inte.

    Sköter mig i samhället, har alltid betalat min skatt utan att leta kryphål, har inte belastat vården eller rättsväsendet eller varit till besvär nåt särskilt.

    Skänker pengar varje månad till föräldralösa barn, Läkare utan gränser, Amnesty. Har donerat pengar till att göra skyddsutrustning till vården här i Sverige under coronatiden och till frilansmusiker som inte kan betala hyran.
    Ger mikrolån via Kiva.
    Samlar skräp medan jag tränar och städar stranden här på ledig tid.
    Köper inte en vräkig bil fast jag kan, för miljöns skull.

    Men tappar tålamodet med vänner som inte hör av sig, har börjat ta bort folk på sociala media, och känner att nej, snart sparar jag in på allt socialt och slutar vara generös med fester och bjuda för jag får så lite tillbaka.

    Och önskar innerligt och passionerat livet ur två personer.

    Hur summerar man det?

  • erikaABC
    Anonym (plus minus noll) skrev 2020-08-14 20:03:47 följande:

    Du missade "vet ej".
    För jag vet faktiskt inte.

    Sköter mig i samhället, har alltid betalat min skatt utan att leta kryphål, har inte belastat vården eller rättsväsendet eller varit till besvär nåt särskilt.

    Skänker pengar varje månad till föräldralösa barn, Läkare utan gränser, Amnesty. Har donerat pengar till att göra skyddsutrustning till vården här i Sverige under coronatiden och till frilansmusiker som inte kan betala hyran.
    Ger mikrolån via Kiva.
    Samlar skräp medan jag tränar och städar stranden här på ledig tid.
    Köper inte en vräkig bil fast jag kan, för miljöns skull.

    Men tappar tålamodet med vänner som inte hör av sig, har börjat ta bort folk på sociala media, och känner att nej, snart sparar jag in på allt socialt och slutar vara generös med fester och bjuda för jag får så lite tillbaka.

    Och önskar innerligt och passionerat livet ur två personer.

    Hur summerar man det?


    Du är en snäll och hygglig medmänniska, helt klart!
  • mammabitch

    På det hela så ja, men ingen är väl perfekt...

    Älskar mina närstående och är lojal mot vänner. Arbetar med att hjälpa andra människor , även om jag ibland behöver vara ganska tuff mot andra  i min yrkesroll.
    Håller mig i stort sett inom lagens ramar och är ganska ärlig. Ger pengar till olika projekt som hjälper människor och försöker att inte förstöra miljön.

    Å andra sidan... Kan bli rejält irriterad mot människor jag uppfattar som dumma och dryga,. Kan vara ganska vass i mina kommentarer. Kan tänka ganska elaka tankar om och bli irriterad på  tiggaren utanför ICA. Bortprioriterar inte alltid  mina egna behov för min omgivnings skull. Skulle kunna döda en annan människa om jag eller mina närstående var hotade!

  • Anonym (L)

    Andra tycker det i alla fall. Vet inte riktigt vad jag tycker själv.

  • Drottningen1970

    Saken är för komplex för att svara ja eller nej på.

    Jag är en människa som brinner för rättvisa, tolerans och solidaritet. Blir illa berörd av att se människor och djur fara illa. Står upp för de som blir orättvist behandlade även om jag själv hamnar i trubbel. Har enormt civilkurage och räds vare sig chefer eller andra om något är på tok.

    Å andra sidan tycket jag ofta att folk är idioter och hyser ett djupt förakt för korkade människor och skvallrar gärna friskt på ett inte alltid snällt sätt om de jag upplever som idioter.

  • Anonym (plus minus noll)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-14 21:27:55 följande:

    Saken är för komplex för att svara ja eller nej på.

    Jag är en människa som brinner för rättvisa, tolerans och solidaritet. Blir illa berörd av att se människor och djur fara illa. Står upp för de som blir orättvist behandlade även om jag själv hamnar i trubbel. Har enormt civilkurage och räds vare sig chefer eller andra om något är på tok.

    Å andra sidan tycket jag ofta att folk är idioter och hyser ett djupt förakt för korkade människor och skvallrar gärna friskt på ett inte alltid snällt sätt om de jag upplever som idioter.


    Jag gillar dig redan.
  • Aniiee

    JAG vat att jag är en elak, cynisk jävel. ALLA ANDRA verkar dock inte fatta det.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Tycker du att du är en snäll och hygglig medmänniska?