• tobiq

    Moa, Svea, Ebbe, Harry och...

    Ja vad tycker ni passar?

    På pojklistan har vi (eller jag! Haha):

    Algot, Frank, Malte, Otto, Otis, Sixten, Vidar, Toste.

    Flicklistan:

    Rut, Märta, Lilly, Sigrid, Elsie, Grete, Ilse, Olivia, Stina.

    Förlag?


    Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Moa, Svea, Ebbe, Harry och...
  • Tantig

    Lustigt. Jag hade också Toste på min lista. Hur hittade du det? Jag läste det i Röde orm.

  • Nimzay

    På pojke tycker jag att Otto eller Malte skulle passa bäst, men även Algot och Sixten tycker jag är fina.

    På flicka tänker jag Lilly eller Stina.

    Som förslag till pojke tänker jag lite: Lars, Karl, Franz, Fritz, Ivar, Joar, Alve, Vide, Sam

    Som förslag till flicka tänker jag lite: Maja, Alva, Tove, Signe, Saga, Stella, Selma, Tilda, Klara, Lina, Ottilia 

  • fluu

    Jag tycker att alla namn utom Olivi passar bra.

    Lite fler förslag:

    Assar, Arild, Bruno, Conrad, Egon, Enar, Gillis, Hilmer, Ivar, Justus, Lage, Måns, Manne, Svante , Sune, Tage, Ulf, Unne, Vilgot.

    Adina, Boel, Disa, Doris, Elvy, Eva, Essy, Hilma, Hildur, Iris, Ilon, Kerstin, Lone, Manja, Majken, Signy, Tekla, Tova, Viola, Vanja.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tobiq
    Tantig skrev 2020-08-14 20:41:32 följande:

    Lustigt. Jag hade också Toste på min lista. Hur hittade du det? Jag läste det i Röde orm.


    Fanns en serie på SVT som hette ?Född 2010? där var det en liten pojke i en av familjerna de följde som hette Toste. Så mjukt och fint!
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    Nimzay skrev 2020-08-15 08:15:49 följande:

    På pojke tycker jag att Otto eller Malte skulle passa bäst, men även Algot och Sixten tycker jag är fina.

    På flicka tänker jag Lilly eller Stina.

    Som förslag till pojke tänker jag lite: Lars, Karl, Franz, Fritz, Ivar, Joar, Alve, Vide, Sam

    Som förslag till flicka tänker jag lite: Maja, Alva, Tove, Signe, Saga, Stella, Selma, Tilda, Klara, Lina, Ottilia 


    Tycker om Vide och Signe! Några andra också men det blir för nära i bekantskapskretsen.
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    fluu skrev 2020-08-15 15:11:18 följande:

    Jag tycker att alla namn utom Olivi passar bra.

    Lite fler förslag:

    Assar, Arild, Bruno, Conrad, Egon, Enar, Gillis, Hilmer, Ivar, Justus, Lage, Måns, Manne, Svante , Sune, Tage, Ulf, Unne, Vilgot.

    Adina, Boel, Disa, Doris, Elvy, Eva, Essy, Hilma, Hildur, Iris, Ilon, Kerstin, Lone, Manja, Majken, Signy, Tekla, Tova, Viola, Vanja.


    Tycker om MÅNGA av dina tips men har barn i närheten som heter det, du prickade in fyra av mina elever! Men Vilgot och Hilma är fina alternativ!
    Moa-08 Svea-10
  • trollhona
    tobiq skrev 2020-08-14 20:37:20 följande:

    Ja vad tycker ni passar?

    På pojklistan har vi (eller jag! Haha):

    Algot, Frank, Malte, Otto, Otis, Sixten, Vidar, Toste.

    Flicklistan:

    Rut, Märta, Lilly, Sigrid, Elsie, Grete, Ilse, Olivia, Stina.

    Förlag?


    Tycker alla namnet var väldigt fina. Ilse är en favvorit.

    Pojkar
    Thord, Kurt, Helmer, Ivar, Bengt, Hans, Olof, Stig, Roland

    Flickor
    Birgit, Agnetha, Carina, Amelia, Ingrid, Elvy, Marianne, Irma, Signe, Silje
Svar på tråden Moa, Svea, Ebbe, Harry och...