• sysffonc

    Tips på utflykt (location allt mellan Jönköping och Helsingborg) som kan passa både äldre och yngre

    Hej!

    Behöver tips på utflykt. Jag och min sambo plus vår dotter på två år bor i Jönköping. Farmor och bonus-farfar bor i Helsingborg. I och med Corona-tider är det svårt att ses på plats. Vi vill helst hålla distans då de är lite äldre. Vi försöker därför att ses på utomhusaktiviteter, och gärna sådana som är halva vägen ifrån varandra. Vi har till exempel varit på älgsafari i Markaryd där vi åkte safari (vi unga och ?friska? i själva tåget, och de äldre i egen bil) samt hade picknick. Väldigt lyckat!

    Nu letar jag efter fler sådana här aktiviteter. Att ses och ta en promenad eller göra något med lite mer tempo är tyvärr uteslutet, då bonus-farfar har begränsad rörlighet. Att enbart ses och picknicka eller ta en fika funkar förstås, men det är klart roligare med en aktivitet.

    Är det någon som har några tips? Behöver nödvändigtvis inte vara på halva vägen mellan Jönköping-Helsingborg, utan aktiviter utanför båda städerna funkar också!

  • Svar på tråden Tips på utflykt (location allt mellan Jönköping och Helsingborg) som kan passa både äldre och yngre
  • sysffonc
    StevenDiese skrev 2020-08-14 23:42:19 följande:

    Räkmacka och minigolf på Taberg!


    ja, minigolf är ju en jättebra idé! Tack!
Svar på tråden Tips på utflykt (location allt mellan Jönköping och Helsingborg) som kan passa både äldre och yngre