• Anonym (Olycklig)

    Min man har varit otrogen i flera år

    Jag är 38 år. Vet inte vaeför jag skriver här men min sambo och jag har varit ihop i ca 18 år. Vi har haft tuffa perioder som inte alltid har varit bra. Två pojkar på 8 och 10 år. Jag har inte alltid heller gjort rätt och många diskutioner har det varit genom åren. Men nu kändes det som många saker började falla på plats. Men så hade vi en diskution för några dagar sen då han tyckte jag gjorde för lite så berättar han att han har legat med flera andra i många år. Jag har inte alltid gjort rätt eller varit den bästa men sveket jag känner för honom är så stort. Han är resande säljare och jag tar hand om barn hem och många av hans saker. Jag är trött och har kanske inte tagit hand om mig själv gått upp i vikt som han gärna har påpekat till mig. Jag har misstänkt han träffat andra men han har alltid nekad fast det har varit tydliga bevis som jag valt tro/släppt för hans skull. Jag blev nyligen arbetslös (corona). Nu sitter jag här ensamstående med två pojkar, arbetslös och ledsen. Jag har inte pratat med någon om detta och vet inte hur jag ska göra det, på något sett vill jag inte att andra ska hata honom. Jag har alltid försvarat honom och gjort allt för honom. Jag känner mig så äklad besviken förnedrad. Som tur var så skulle han bort i helgen så jag slipper se han. Ursäkta rörigt inlägg

  • Svar på tråden Min man har varit otrogen i flera år
  • Anonym (ooo)

    Oj, skilsmässa är väl ända vägen, antar jag? Just det där att vara otrogen under flera års tid, bara för att han har ett yrke där han är hemifrån och kan leka singel. Fy sjutton. 

  • Anonym (ooo)

    Varför ska du skydda honom, förresten?

    Folk kommer väl undra varför ni separerat, det är väl bara att säga att du fått veta att han tyvärr varit otrogen vid flera tillfällen. Sedan behöver du väl inte säga mer om du inte vill, men han har ju gjort detta. Man får stå för sina handlingar. Kanske talade han t.o.m om alltsammans för att han ville komma loss? 

  • Anonym (Olycklig)

    Jag har frågat honom om han vill gå isär flertal gånger när det varit lite varit sämre mellan oss. Men allt han har sagt att han vill satsa på oss och han vill att vi ska vara en familj.

  • smulpaj01
    Anonym (Olycklig) skrev 2020-08-15 07:57:39 följande:

    Jag har frågat honom om han vill gå isär flertal gånger när det varit lite varit sämre mellan oss. Men allt han har sagt att han vill satsa på oss och han vill att vi ska vara en familj.


    Men är Du okej med att sköta markservicen medan han har kvar sin familj och kn*llar med andra kvinnor?
  • Anonym (Olycklig)

    Nej absolut inte okej med att han knullar runt. Han har betytt så mycket för mig jag har alltid gjort allt för att han ska ha det bra. När vi har diskuterat har jag gett mig tillslut för han, när han var i svaka rätt länge försörjde jag och oss båda och tog även hand allt. Jag har aldrig klagat över hans intressen och att han var borta mycket. Men jag har alltid litat på att han har funnits där om det har varit något. När han vid enstaka gånger varit verbalt och lite fysisk elak har jag ursäktat honom och tänkt att jag måste gjort fel. Första dagen var jag arg nu är jag bara ledsen. Han har alltid haft stor sexdrift vilket jag har kallat sexberoende men efter två barn, fysiskt heltidsjobb, allt hemarbete och allt med barnen har jag inte haft samma ork eller lust. Vi kanske bara hade sex någon / några dagar i veckan. Jag älskar honom egentligen men känner mig så sviken och oälskad.

  • Anonym (B)

    Det du nämner om att du inte heller gjort rätt alltid - är det att du också har varit otrogen tidigare eller menar du något annat?

  • Anonym (Mamma 42)

    Först och främst Sluta försvara den mannen, du har verkligen fallit i en fälla här att sätta hans främsta före dig själv. Älska dig för precis den du är och, försvara inte hans dumma respektlösa beteende med att du gått i vikt osv.

    Så som du blivit behandlad, skulle du tillåta något av dina barn att bli behandlade så? De ser vilka gränser du sätter för dig själv och tror det är ok.

    Börja tänka att du är den viktigaste i ditt liv och låt aldrig någon behandla dig illa, sätt stopp där!

    Kram

  • Anonym (Olycklig)

    Nej jag har aldrig varit otrogen eller velat det. Men som ex har jag sagt att jag ska träna, städa mer, tvätta bilen som sen inte alltid gjort det. Kanske inte alltid visat uppskattning på det sättet som han velat. Var lite i en depression efter vi fick barnen tror jag och tog nog aldrig riktigt tag i det så tror han störde sig på det med. Jag känner mig inte bekväm i mig själv och har nog väldigt dårligt självförtroende. Just nu så känner jag mig så ensam jag har förlorat min trygghet, min partner som även har varit min bästa vän. Jag har inte så många vänner och nu inget jobb. Allt jag jobbat för gick i kras. Har även investerat ganska mycket pengar i oss som jag aldrig får tillbaka.

  • Vanessa89

    Du har stått ut så länge eftersom du inte älskar dig själv. Jag hoppas att du börjar jobba med ditt självförtroende och självkänsla och att du inte ger dig in i ett nytt förhållande på ett bra tag. Du behöver vara en stark och stabil mamma till dina två söner.

  • Anonym (Kvinna56)
    Anonym (Olycklig) skrev 2020-08-15 07:57:39 följande:

    Jag har frågat honom om han vill gå isär flertal gånger när det varit lite varit sämre mellan oss. Men allt han har sagt att han vill satsa på oss och han vill att vi ska vara en familj.


    Ja såklart. Har han haft en trygg bas med en fru som tar hand om hemmet medan han ligger runt på sina jobbresor .

    Tyvärr är det den yrkeskstegorin...många otrogna.
Svar på tråden Min man har varit otrogen i flera år