• Anonym (Jag är nyfiken)

    Har du varit otrogen i en seriös relation?

    Jag undrar hur vanligt otrohet är i en djupare och seriös relation.

    Om det är någon skillnad mellan män och kvinnor.

    Om du varit/är otrogen, varför har du valt det?

    Finns det något din partner hade kunnat göra annorlunda för att du inte skulle vara otrogen? (Obs- skyller inte på partnern, men är intresserad av att veta/förstå om det funnits problem i relationen).

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen i en seriös relation?
  • Anonym (Jag är nyfiken)

    Många människor har varit otrogna men växer upp och blir monogama. Men det beror också på vad otroheten beror på. Otrohet är fel och man riskerar att såra någon och förstöra deras tillit. Men jag kan också se hur vissa kan drivas till att vara otrogna. Men något är förmodligen fel i relationen. Människor behöver bekräftelse och närhet, och när man inte får det hemma så är det en risk för många att man tar en snedsteg.

    Jag själv skulle hellre bara vara med min kille. Men ibland tänker jag att jag skulle vilka ha sex med andra då min kille aldrig vill ha sex. Men egentligen är det inte andra jag vill ha sex med. Jag vill få allt det i min relation. Närhet och sex Han vägrar parterapi eller att prata om saken. I övrigt är vår relation bra och jag vill leva med honom. Men jag lider verkligen av att inte få närhet och sex...

  • Anonym (...)

    Tjej här som aldrig varit otrogen mot min partner i en seriös relation. Däremot har jag ett förhållande men en man som sedan 20 år är i ett seriöst förhållande med fru, barn och hus.

  • Anonym (RL)
    Anonym (...) skrev 2020-08-16 18:50:55 följande:

    Tjej här som aldrig varit otrogen mot min partner i en seriös relation. Däremot har jag ett förhållande men en man som sedan 20 år är i ett seriöst förhållande med fru, barn och hus.


    Vilket är nästan lika illa det...

    Är det lite skoj för stunden som lockar, eller vill du dela din framtid med honom?

    Vet/anar frun något?
  • Anonym (...)
    Anonym (RL) skrev 2020-08-16 19:12:53 följande:

    Vilket är nästan lika illa det...

    Är det lite skoj för stunden som lockar, eller vill du dela din framtid med honom?

    Vet/anar frun något?


    Fruktansvärt illa, jag vet! Jag vill dela min framtid med honom och jag tror nog tyvärr frun har sina misstankar..
  • Anonym (Nej)

    Skrämmande siffror. Otrohet är aldrig ok.

  • Emer66

    De flesta studier visar på att ca 40% av alla som är gifta någon gång kommer vara otrogna. Bland folk som inte är gifta är nog siffran högre.

    Dags för verklighets check om man tror det är ovanligt.

  • Freddie K

    Jag har aldrig varit otrogen och kan inte tänka mig det heller. Är man otrogen så har man inte i ett förhållande att göra!


    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Anonym (Trogen och blåögd.)

    Jag var trogen. Han lånade i hemlighet pengar av min släkt men betalade inte tillbaks, pantade mitt guld  och stal mitt kreditkort. Knullade kollega och grannen. Jag tappade all lust till sex. Han lämnade mig efter 25 år och 4 barn för att "vi inte vårdade det vi hade" 

  • Anonym (Bengt)

    Jag har varit gift 2 x 20 år och aldrig varit otrogen. Jag är inte så bra på sex första gången, rädd att misslyckas. Och rädd att förstöra min långa och sköna kärleksrelation.

    Jag fantiserar om det ibland, förstås. Men det kommer nog att stanna där.

    En annan kvinna uppvaktade mig intensivt under ett par år, men jag föll inte för henne. Hon lockade mig inte, och jag ville inte vara otrogen. Ibland har jag snuddat vid tanken på att vi borde ha legat...

  • Anonym (gösses)
    Anonym (...) skrev 2020-08-16 21:06:19 följande:
    Fruktansvärt illa, jag vet! Jag vill dela min framtid med honom och jag tror nog tyvärr frun har sina misstankar..
    Några saker jag alltid undrat över vad gäller älskarinnor som du kanske kan svara på...

    Hur kan man slösa bort sitt liv på något som man egentligen vet aldrig kommer hända? 

    Vad ser man i en man som bedrar sin fru och barn? Är inte vetskapen om vad han gör mot dem avtändande?

    Förstår man inte att även om han skulle bli din så kommer han göra precis likadant mot dig som han gjorde mot frun?
Svar på tråden Har du varit otrogen i en seriös relation?