• Finlandssvensk

    Paw patrol tårta. Tårtbild? Annat sätt?

    Hej!

    Tänkte försöka mig på en paw patrol tårta när sonen fyller år. Ni som kan det här med bakning, är det lätt att använda sig av en tårtbild? Har någon något annat tips på hur man får till en paw patrol tårta som är enkel att göra?

    Försökt googla men hittar bara jättefina marsipan/sockerpasta tårtor och så duktig är jag inte. Jag brukar göra gräddtårtor vanligtvis. Jag lyckas inte ens få på ett marsipanlock snyggt så det måste vara något enkelt.

    Vore tacksam för hjälp! :)

  • Svar på tråden Paw patrol tårta. Tårtbild? Annat sätt?
  • Anonym (Florence)

    En annan tanke som slår mig nu är att man skulle ju kunna göra tårtan i form av ett tass-avtryck. Bakar sockerkaksbotten i långpanna och sedan skära till den som en hundtass-avtryck.
    Men det beror ju på hur gammalt barnet är förstås, om barnet kan göra kopplingen tassavtryck - Paw Patrol.

  • Mascaraklumpar

    Ja, tårtbild är ganska lätt tycker jag. Här brukar vi köra på ett vanligt marsipanlock och plastfigurer samt att jag kanske skriver något med smält choklad. Enkelt att göra, ser snyggt ut och är uppskattat av födelsedagsbarnet som sedan får behålla figurerna.

  • Mascaraklumpar
    Mascaraklumpar skrev 2020-08-15 16:43:22 följande:

    Ja, tårtbild är ganska lätt tycker jag. Här brukar vi köra på ett vanligt marsipanlock och plastfigurer samt att jag kanske skriver något med smält choklad. Enkelt att göra, ser snyggt ut och är uppskattat av födelsedagsbarnet som sedan får behålla figurerna.


    Uttrycker mig så konstigt. Den första meningen hörde inte ihop med det andra, dvs har inte haft tårtbild OCH figurer på marsipanlock utan det ena eller det andra.
Svar på tråden Paw patrol tårta. Tårtbild? Annat sätt?