• Anonym (Anonym (TS))

    Är detta ok i ert förhållande?

    Hamnat i en diskussion med min partner kring olika synsätt på vad som är ok och inte ok och tänkte höra vad andra tycker.

    Är det i ert förhållande ok att er partner följer med en person av motsatt kön hem efter en fest/när puben stängt för att prata/umgås en stund till mitt i natten (dvs det finns ingen baktanke hos er partner att ngt fysiskt ska hända, inte från början i alla fall)? Båda är berusade.

    Hur hade ni reagerat om er partner hörde av sig med ett sms mitt i natten att "-jag följer med X (person av motsatt kön) hem en stund" ?

  • Svar på tråden Är detta ok i ert förhållande?
  • Anonym (Tuppis)

    Av egen erfarenhet så hade jag varit lugn med det för när jag är berusad så är det stendött i brallan.

    Fast jag känner samtidigt att när jag var yngre så hade det inte varit ok men nu så hade jag nog faktiskt sagt att jag tycker det är ok och du får göra vad du vill men var ärlig efteråt.

  • Oerhörd

    Sex med min man när han är onykter är rätt värdelöst, så jag skulle nog be honom tänka på det och försöka igen när han är nykter.

  • Anonym (++)
    Anonym (Anonym (TS)) skrev 2020-08-16 21:22:24 följande:

    Hamnat i en diskussion med min partner kring olika synsätt på vad som är ok och inte ok och tänkte höra vad andra tycker.

    Är det i ert förhållande ok att er partner följer med en person av motsatt kön hem efter en fest/när puben stängt för att prata/umgås en stund till mitt i natten (dvs det finns ingen baktanke hos er partner att ngt fysiskt ska hända, inte från början i alla fall)? Båda är berusade.

    Hur hade ni reagerat om er partner hörde av sig med ett sms mitt i natten att "-jag följer med X (person av motsatt kön) hem en stund" ?


    Nja inte direkt ok. Jag skulle inte tro min partner om att göra det för att vara otrogen, så den biten hade jag kanske inte ens tänkt på, men kanske att jag hade undrat vad den som bjöd hem min parter, hade för planer. 
    Däremot hade min partner aldrig gjort så, så det är väl mest det som skulle ge mig huvudbry i så fall, att hen skulle välja att hänga med någon hem och snacka, istället för att gå hem och ta det snacket med mig (för vi pratar om precis allt, och gärna med varandra) 
  • Anonym (Anonym)

    Nej inte om de ska vara ensamma. Det skulle jag inte vara bekväm med. Det är onödigt att göra saker som kan leda till misstro eller svartsjuka. Så jag skulle inte följa med en man hem, för jag vill aldrig att min man ska behöva fundera. Visst ska ett förhållande baseras på tillit och man ska inte begränsa varandra och yada yada. Men vissa situationer kan man undvika av respekt.

  • Anonym (singel)

    Jag vet hur det slutade då min fd fru gjorde samma sak...

Svar på tråden Är detta ok i ert förhållande?