• tjocken

Lchf - Börja äta kolhydrater

Hej!

Jag har gått på Lchf i ca 3 v, började med att bara äta produkter som hade under 5g kolhydrater per 100g. Räknade inte m.m för att inte smocka kroppen för mycket.

Den senaste veckan har jag dragit ner på det och börjat med strikt Lchf max 20g kolhydrater/per dag.

Jag har haft stora problem med Min mage, kronisk förstoppning, gaser och uppblåst het. Magen känns MYCKET bättre nu och tänker därför fortsätta med Lchf men nu till min fråga,

Va händer med mitt blodsocker om man nåndag skulle äta en stor del kolhydrater tex en godispåse? Tänker att jag nångång i livet kommer vilja unna mig något sånt? Kommer det att shocka kroppen och tom kanske vara farligt?

Och en annan fråga, hört talas om ketoacidos som i sin tur kan vara livsfarligt, men att att vara i ketos absolut inte är farligt, om man inte har diabetes, men om kroppen utvecklar diabetes när man är i ketos då? Hur allvarligt kan det bli?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lchf - Börja äta kolhydrater
  • Anonym (Anonym)

Det är klart sockret skjuter i höjden om du vräker i dig en stor påse godis, det gör det på alla människor, diet eller inte. Och skit i ketos, vet man inte vad man gör kan det bli farligt.

Svar på tråden Lchf - Börja äta kolhydrater