• Calena

    Gravid supersnabbt efter missfall?!?

    Hej!

    Jag fick missfall den 29 juli i vecka 9, blödde 5-6 dagar och kom ut några klumpar sen bara lite bruna flytningar i några dagar. Alla gravidsymtom försvann direkt och jag kände mig inte gravid alls någonstans efter 1 vecka. Så fort blödning slutade så började vi försöka igen kan jag ju då tillägga.

    Sen 1 vecka tillbaka har mina bröst växt någon storlek och är ömma, liksom gravidömma? Har aldrig haft ömma bröst innan vid verken ägglossning eller mens.

    Så nu till min fråga är den möjligt att man kan bli gravid så snabbt efter missfall?

    Har 1 barn och 2 missfall i rad i bagaget..

  • Svar på tråden Gravid supersnabbt efter missfall?!?
  • Anonym (Mamma)

    Du kan absolut bli gravid så snabbt. Jag fick missfall någon månad före dig och läkaren sa till mig att jag kunde bli gravid redan efter ett par veckor, bara ägglossningen kom igång igen.

  • Calena
    Anonym (Mamma) skrev 2020-08-17 18:30:04 följande:

    Du kan absolut bli gravid så snabbt. Jag fick missfall någon månad före dig och läkaren sa till mig att jag kunde bli gravid redan efter ett par veckor, bara ägglossningen kom igång igen.


    Okej jag tror nämligen att jag hade ägglossning direkt efter blödningen men gjorde inget test så vet ju inte exakt heller... men det känns i hela kroppen som att jag är gravid, men gravtesterna visar negativt än så vågar liksom inte riktigt hoppas.

    Kanske bara kroppen som spökar..
  • Anonym (K)
    Calena skrev 2020-08-17 18:56:16 följande:

    Okej jag tror nämligen att jag hade ägglossning direkt efter blödningen men gjorde inget test så vet ju inte exakt heller... men det känns i hela kroppen som att jag är gravid, men gravtesterna visar negativt än så vågar liksom inte riktigt hoppas.

    Kanske bara kroppen som spökar..


    Om du tror att du hade ägglossning direkt efter blödningen, varför känner du då att du behöver fråga om det är möjligt att bli gravid så snabbt efter missfall?
  • Calena
    Anonym (K) skrev 2020-08-17 19:01:37 följande:

    Om du tror att du hade ägglossning direkt efter blödningen, varför känner du då att du behöver fråga om det är möjligt att bli gravid så snabbt efter missfall?


    Just eftersom att jag TROR att jag hade ägglossning och frågar om det ens är möjligt så snabbt
  • Anonym (K)
    Calena skrev 2020-08-17 19:24:58 följande:

    Just eftersom att jag TROR att jag hade ägglossning och frågar om det ens är möjligt så snabbt


    Ja det klart det är.
Svar på tråden Gravid supersnabbt efter missfall?!?