• Mon 17 Aug 2020 19:42
    305 visningar
    5 svar
    5
    305

    Vad händer?

    Hej,

    Jag skulle haft min mens i lördags 15/8 men den har inte kommit än 17/8 och nu är den 2 dagar sen enligt min app, har bara bruna flytningar och molvärk i både mage o rygg, mina bröstvårtor ser mörkare ut än vanligt och är lite småöm i brösten när man klämmer på dom...

    Känner mig så deprimerad... Bara bruna flytningar men ingen mens än, den har aldrig varit försenad, 5 dagar efter beräknad ägglossning fick jag rosa brunt på pappret och den 8 dagar efter kom en stor flytning men annars har de inte varit så mycket flytningar, har gjort graviditets test men inget änsålänge....tempen ligger på 36.8 ungefär vilket är mer än vad jag brukar ha, dagen innan mensen skall komma brukar tempen dippa men de gjorde den inte denna gång utan den låg på 36.8 då med... Någon som plussat senare än bim? Jag har ingen aning om jag är låghormonare eller inte, med sonen plussade jag efter bim vet jag men inte exakt när...

  • Svar på tråden Vad händer?
  • Mon 17 Aug 2020 20:25
    #1
    Jacobsmamma skrev 2020-08-17 19:42:12 följande:

    Hej,

    Jag skulle haft min mens i lördags 15/8 men den har inte kommit än 17/8 och nu är den 2 dagar sen enligt min app, har bara bruna flytningar och molvärk i både mage o rygg, mina bröstvårtor ser mörkare ut än vanligt och är lite småöm i brösten när man klämmer på dom...

    Känner mig så deprimerad... Bara bruna flytningar men ingen mens än, den har aldrig varit försenad, 5 dagar efter beräknad ägglossning fick jag rosa brunt på pappret och den 8 dagar efter kom en stor flytning men annars har de inte varit så mycket flytningar, har gjort graviditets test men inget änsålänge....tempen ligger på 36.8 ungefär vilket är mer än vad jag brukar ha, dagen innan mensen skall komma brukar tempen dippa men de gjorde den inte denna gång utan den låg på 36.8 då med... Någon som plussat senare än bim? Jag har ingen aning om jag är låghormonare eller inte, med sonen plussade jag efter bim vet jag men inte exakt när...


    Vet en som plusade först 27 dagar efter BIM , håller tummarna för dig :)
  • Tue 18 Aug 2020 08:40
    #2
    Jacobsmamma skrev 2020-08-17 19:42:12 följande:

    Hej,

    Jag skulle haft min mens i lördags 15/8 men den har inte kommit än 17/8 och nu är den 2 dagar sen enligt min app, har bara bruna flytningar och molvärk i både mage o rygg, mina bröstvårtor ser mörkare ut än vanligt och är lite småöm i brösten när man klämmer på dom...

    Känner mig så deprimerad... Bara bruna flytningar men ingen mens än, den har aldrig varit försenad, 5 dagar efter beräknad ägglossning fick jag rosa brunt på pappret och den 8 dagar efter kom en stor flytning men annars har de inte varit så mycket flytningar, har gjort graviditets test men inget änsålänge....tempen ligger på 36.8 ungefär vilket är mer än vad jag brukar ha, dagen innan mensen skall komma brukar tempen dippa men de gjorde den inte denna gång utan den låg på 36.8 då med... Någon som plussat senare än bim? Jag har ingen aning om jag är låghormonare eller inte, med sonen plussade jag efter bim vet jag men inte exakt när...


    Är du säker på din ägglossning? Mensen brukar komma X antal dagar efter ägglossning och dessa dagar ska inte variera så mycket, däremot om man har en senare ägglossning än normalt så ska ju mensen komma lite senare. Vissa får ju inte positivt gravtest förrän några dagar efter BIM så om inte mensen kommer om 2-3 dagar så ta ett till test annars kanske kontakta en gynekolog och se om det är en cysta eller så?
  • Tue 18 Aug 2020 09:01
    #3

    Mensen har alltid kommit på dag 27-28 även nu när jag tar letrozol, den har aldrig varit sen förutom när jag vart gravid med sonen, tog ett nytt test imorse men såg inget, inte ens på tidiga test.... Så orolig, liksom där jag jobbar får man absolut inte få in på vissa ställen om man är gravid...

  • Mon 21 Sep 2020 15:59
    #4

    Hur har det gått för dig?

  • Mon 21 Sep 2020 19:09
    #5

    Den kom på bim +5....

Svar på tråden Vad händer?