• Anonym (Upprepade missfall)

    Två sena MA i rad och två barn sen tidigare

    Söker andra med erfarenhet, fick ett sent MA i april som upptäcktes på rul att fostret dött i vecka 16, visade på bakterier i moderkakan som orsak. Blev gravid igen efter en mens och gjort tidigt vul i vecka 8 och 11. Fick i lördags en liten blödning (var då i vecka16+5) åkte in och ul visade att fostret stannat i 12+3. Har dessutom två komplikationsfria graviditeter med min sambo, alltså samma pappa till alla graviditeter, barnen födda -15 och -17. Sååå ja bu undrar man ju vad som plötsligt händer ?? Försöker läsa runt men tycker att de flesta skriver om tidigare missfall vilket ju inte är riktigt samma sak tänker jag, allt har sett bra ut runt vecka 11-12 på mina båda graviditeter men sen har fostret dött. Kan tillägga att jag är 31 år. Enligt läkaren kan de var ren otur att jag drabbats två gånger på rad och hon tyckte inte jag behövde oroa mig. Dock skulle placenta provtas och analyseras. Läkaren tyckte även att jag bör vänta nu åtminstone 2 menstruationer innan jag blir gravid för att kroppen ska återhämta sig, kändes också jobbigt för de ända man vill är att få bli gravid...

    Som tillägg har jag lämnat urinodlingar under denna graviditet regelbundet men har ej visat på bakterier dock +2 på leukocyter på urinstickan, även visat att jag är bärare av gbs, så många funderingar kring vad som orsakat detta, skulle vara tacksam om någon annan med senare missfall och som tidigare fött barn vill svara.. känns hopplöst

Svar på tråden Två sena MA i rad och två barn sen tidigare