• Bebis2021

    2 sena MA efter att ha fött två barn redan utan graviditetsproblem??

    Som rubriken lyder. Hittar så lite info om andra som fått sena missfall, eller MA snarare. Har nu haft ett MA som upptäcktes vecka 18+5 fostret dött i vecka 16 (på ul vecka 13 såg allt bra ut), obduktion gjordes och man hittade enterokocker i moderkakan. Blev gravid med en mens mellan, gjort tidigt vul i vecka 11, åkte in för blödning vecka 16+5 och fick se att fostret dött vecka 12+3, nu ska moderkakan analyseras och provtas. Men till saken hör att jag fött barn 2015 och 2017 och hade inga problem alls då, är samma pappa till alla barn och jag är 31 år så inte såå gammal heller. Enligt läkarna låter de som att jag har otrolig otur bara, vet inte själv bad jag ska tro? Aldrig haft missfall/MA förr. Blir så rädd att de ska bli samma teedje gången gillt?!?.. eftersom att det vid första MA visade enterokocker bakterier så fick jag under nästa graviditet kolla urinodlingar regelbundet vilket aldrig visade några bakterier.. återstår såklart att se vad/om det visar något på denna anamys av moderkakan.

    Men finns de fler där ute som haft såna här problem trots två barn sen tidigare som dessutom inte är så gamla, ska man tro och hoppas på otur eller ??

Svar på tråden 2 sena MA efter att ha fött två barn redan utan graviditetsproblem??