• Vinnie83

    Missfall V 5.

    Plussade den 8/8 kom som en chock trots att det var planerat och efterlängtat. Fick väldigt svårt att hantera mina känslor och jag blev väldigt ledsen rädd osv men samtidigt glad. Efter några dagar så började allt sjunka in och jag började känna mig lugn. Då i lördags 15/8 alltså 1 vecka efter så började jag få brunaktiga flytningar. Jag fick så när jag väntade sonen så jag tänkte inte så jättemycket på det då. Men sen helt plötsligt försvann alla mina symtom jag hade och sen i måndags började jag blöda mer som om jag hade mens. Nu har det lugnat sig lite men jag blöder fortfarande. Det har varit lite klumpar men öndå inte så mycket.

    Pratat med barnmorskan och hon tyckte det lät som att jag håller på att få ett missfall. Jag frågade henne hur vet jag när allt är ute. Det märker man svarade hon.

    Känner mig ändå orolig hyr ska jag kunna veta att allt är ute och när kan man försöka igen?

  • Svar på tråden Missfall V 5.
  • Tiffany

    Om det är ett missfall sköter kroppen det själv , man brukar få som en vanlig mens i den veckan. Ta ett nytt gravtest senare om någon vecka el så o se om det blir ljusare sträck el försvunnit. Man brukar säga att man ska vänta 1 mens innan man försöker igen, en del gör de en del inte.

    Jag har haft flera missfall och MA

  • Vinnie83

    Tack för svar. Okej ja jag blöder ännu men hela tisdagen(igår) har jag inte haft någon värk i magen som mensvärk annars har jag haft det sen i lördags när det satte igång från och till.

    Alla mina symtom försvann som att knäppa med fingrarna, när jag vaknade på lördagsmorgonen kände jag mig som jag gjorde innan jag plussade.

    Ok ja det kanske är bäst att vänta tills man har haft en mens till innan man försöker igen kanske.

    Hur länge brukar man blöda? Förstår ju att det är olika men på ett ungefär?

  • Anonym (Anonym)

    Du kan säkert söka på nätet om hur länge man blöder men räkna med en kraftigare mens, det kommer säkert en del klumpar också.

    När jag fick missfall sa läkaren att man kunde sätta igång direkt efter, så länge man har ägglossning kan man bli gravid, så det beror på när den börjar, men hon sa att det kan vara direkt, alltså efter bara ett par veckor. Man måste inte vänta på nästa mens men om man varit långt gången kan det vara smart att låta kroppen återhämta sig.

Svar på tråden Missfall V 5.