• Vinter16

    Varför mår jag inte illa?

    Är gravid med andra barnet i vecka 6 (5+5). I min första graviditet mådde jag jätte illa och kräktes mycket. Nu känner jag inget illamående alls? Är orolig för detta.. att det ska vara MA..

    Graviditetstesten blir starkare hela tiden och jag har spända bröst men annars ingenting! Inte ens växtvärken jag hade i magen runt bim är kvar. Tror ni det kan vara MA?

  • Svar på tråden Varför mår jag inte illa?
  • Anonym (Anonym)

    Man måste inte må jättedåligt. Under min graviditet hade jag illamående en handfull gånger, och första kom efter flera månader.

  • Kexsmula

    Jag mådde inte illa alls när jag väntade min första och hade ingen växtvärk heller. Jag var också jätteorolig att något var fel och fick tjata mig till extra ultraljud för att se att han faktiskt låg där inne. Med andra mådde jag jätteilla och spydde flera ggr om dagen, hade skitjobbig växtvärk i början som kändes precis som mensvärk.

    Varje graviditet kan med andra ord vara annorlunda.

  • mari123
    Vinter16 skrev 2020-08-19 07:22:10 följande:

    Är gravid med andra barnet i vecka 6 (5+5). I min första graviditet mådde jag jätte illa och kräktes mycket. Nu känner jag inget illamående alls? Är orolig för detta.. att det ska vara MA..

    Graviditetstesten blir starkare hela tiden och jag har spända bröst men annars ingenting! Inte ens växtvärken jag hade i magen runt bim är kvar. Tror ni det kan vara MA?


    Började du må illa så tidigt i din första grav? Jag tänker inte att det finns ngn naturlag som säger att mår man illa på en grav. så gör man det på alla
  • beccagranen

    Barn 1 (pojke) : Mådde illa varje morgon och kräktes, ca 4 månader.
    Barn 2 (flicka): Inget illamående, mådde bra hela graviditeten. 

    Om det beror på barnets kön eller antal graviditeter vet jag inte =)

  • Tusse89
    Vinter16 skrev 2020-08-19 07:22:10 följande:

    Är gravid med andra barnet i vecka 6 (5+5). I min första graviditet mådde jag jätte illa och kräktes mycket. Nu känner jag inget illamående alls? Är orolig för detta.. att det ska vara MA..

    Graviditetstesten blir starkare hela tiden och jag har spända bröst men annars ingenting! Inte ens växtvärken jag hade i magen runt bim är kvar. Tror ni det kan vara MA?


    Jag är i v9 nu och kände som du innan, varför har jag inga symptom?! men sen kom illamåendet och tröttheten som ett brev på posten i slutet av V7.. 
  • amandakollb
    Vinter16 skrev 2020-08-19 07:22:10 följande:

    Är gravid med andra barnet i vecka 6 (5+5). I min första graviditet mådde jag jätte illa och kräktes mycket. Nu känner jag inget illamående alls? Är orolig för detta.. att det ska vara MA..

    Graviditetstesten blir starkare hela tiden och jag har spända bröst men annars ingenting! Inte ens växtvärken jag hade i magen runt bim är kvar. Tror ni det kan vara MA?


    jag har inget illamående alls och mår överlag bra! är i v.10. glömmer typ bort att jag är gravid ibland. är jätteorolig!! har gjort två tidiga ultraljud där allt varit ok så försöker intala mig att man inte behöver må dåligt. 
  • Hwden
    amandakollb skrev 2020-08-19 08:52:42 följande:

    jag har inget illamående alls och mår överlag bra! är i v.10. glömmer typ bort att jag är gravid ibland. är jätteorolig!! har gjort två tidiga ultraljud där allt varit ok så försöker intala mig att man inte behöver må dåligt. 


    Får jag fråga hur du fick tidiga ultraljud?

    Vid förra graviditeten som resulterade i MF så sa BM att det var omöjligt att få tidigt trots sjukdomshistorik.

    Min BM var dock hemsk & skulle byta när MF kom.
  • Favolosa

    Jag är gravid med mitt första barn och jag mådde illa först v. 7+0. Innan dess var jag extremt trött och orkeslös ett par veckor men det där med att må illa av mat kom först vid 7+0. Vid 11+0 mådde jag bra igen.

    Nu är jag i v 17+0

  • Favolosa
    Hwden skrev 2020-08-29 15:17:40 följande:

    Får jag fråga hur du fick tidiga ultraljud?

    Vid förra graviditeten som resulterade i MF så sa BM att det var omöjligt att få tidigt trots sjukdomshistorik.

    Min BM var dock hemsk & skulle byta när MF kom.


    Jag gjorde också tidigt ultraljud och bokade det privat. Jag bor utanför Göteborg och där finns 4 kliniker som erbjuder fosterdiagnostik. Kostar ca 800 kr. Så kolla om det finns privata kliniker i närheten av där du bor.
  • amandakollb
    Hwden skrev 2020-08-29 15:17:40 följande:

    Får jag fråga hur du fick tidiga ultraljud?

    Vid förra graviditeten som resulterade i MF så sa BM att det var omöjligt att få tidigt trots sjukdomshistorik.

    Min BM var dock hemsk & skulle byta när MF kom.


    Absolut, nu har vi varit på 3 tidiga ultraljud. Vi har bokat privat, kostar 600kr i Sthlm :)
  • jemalot

    Jag är i v 9+5 och har mått illa endast en gång, och det varade bara 2-3 timmar. Var också väldigt orolig pga haft ett mf tidigare. Gjorde ett tidigt ultraljud förra veckan (v8+6) och allting var jättebra! Bebis växte fint, rörde på sig och hade tydliga hjärtslag :) Så man måste inte må illa tänker jag, och försöker nu bara vara tacksam för att jag slipper det!

  • Vinter16

    Här kommer lite uppdatering.. gjorde ett ultraljud förra veckan och man kunde tyvärr inte se något foster.. jag har tydligen en ofostrig graviditet och kommer få tabletter nästa vecka för att stöta ut graviditeten då min kropp inte har gjort det själv :( ledsamt men jag hoppas att jag blir gravid snart igen :)

  • amandakollb
    Vinter16 skrev 2020-08-30 14:49:46 följande:

    Här kommer lite uppdatering.. gjorde ett ultraljud förra veckan och man kunde tyvärr inte se något foster.. jag har tydligen en ofostrig graviditet och kommer få tabletter nästa vecka för att stöta ut graviditeten då min kropp inte har gjort det själv :( ledsamt men jag hoppas att jag blir gravid snart igen :)


    nej vad tråkigt att höra :( hoppas du mår okej efter omständigheterna! kram!
  • Kexsmula
    Vinter16 skrev 2020-08-30 14:49:46 följande:

    Här kommer lite uppdatering.. gjorde ett ultraljud förra veckan och man kunde tyvärr inte se något foster.. jag har tydligen en ofostrig graviditet och kommer få tabletter nästa vecka för att stöta ut graviditeten då min kropp inte har gjort det själv :( ledsamt men jag hoppas att jag blir gravid snart igen :)


    Men nej, så tråkigt att höra. Jag beklagar sorgen, förstår att det känns jobbigt. Håller tummar och tår att du blir gravid snabbt igen.
  • Nandez
    Vinter16 skrev 2020-08-30 14:49:46 följande:
    Här kommer lite uppdatering.. gjorde ett ultraljud förra veckan och man kunde tyvärr inte se något foster.. jag har tydligen en ofostrig graviditet och kommer få tabletter nästa vecka för att stöta ut graviditeten då min kropp inte har gjort det själv :( ledsamt men jag hoppas att jag blir gravid snart igen :)
    Det var tråkigt att höra, beklagar.
Svar på tråden Varför mår jag inte illa?