• Anonym (vet inte vad)

Bråk om privat upphängd gunga på allmän plats

Jag har tre barn mellan 7 och 11 som har lov att dra iväg själva till de så kallade klätterträden belägna ungefär ett halvt kvarter bort. Jag är själv uppvuxen här och dessa träd har varit fokus för i alla fall tre generationers lekande barn. I dagsläget är det väl ungefär 10-12 barn som samsas. Träden står i brynet av ett litet större skogsparti och i kanten av en allmänning där vi som bor runt om kring gärna samlas för händelser så som valborg, allmänna grillkvällar, vinteraktiviteter osv. Det har tyvärr inte varit så mycket sånt på senaste förklarligt nog. Det organiseras även idrott på allmänningen, främst från skolan i närheten. Allmänningen och skogen samägs av kommunen och samfälligheten för oss som bor här.

I alla fall, barnen har varit iväg ikväll och kom hem för någon timme sedan ledsna. Någon hade hängt upp en gunga eller vad jag ska kalla det i ett av träden och barnen hade så klart glatt använt den, enda tills det kom två andra, okända, barn och skrek, enligt mina, då, att de inte fick ha deras gunga. Min äldsta ska då ha sagt att det som hänger/sitter i klätterträden är allas för det är allas klätterträd. De nya barnen har då hämtat sin pappa som skällt ut mina barn och kört bort dem. De kom då hem till mig.

Jag tar med mig barnen tillbaka till klätterträden för att prata med barnen och deras pappa, men det enda som händer är att pappan säger att der är deras gunga och ingen annan får använda den, om någon gör det så kommer han polisanmäla. Jag erkänner att jag faktiskt skattade åt det vilket han inte gillade. Han kallade mig diverse saker inför alla fem barnen, som hora, fitta och idiot. Hans egna var förresten i min yngstes ålder, dvs runt 7. Han sa också att nästa gång kan jag skicka min man om jag har mindre än tre så de kan snacka med nävarna.

Nu är mina barn ledsna och vet inte om de vill leka mer i klätterträden och jag känner mig mest bara ledsen för deras skull och behövde mest skriva av mig minga tankar.

Jag kommer ta upp detta med samfällighetens ordförande imorgon. 

• Svar på tråden Bråk om privat upphängd gunga på allmän plats
  • Anonym (plopp)

Tycker hans beteende förtjänar en polisanmälan. Och en orosanmälan till socialtjänsten gällande hans barn.

• Friger

Så otroligt störande... har själv stött på liknande människor och tänkt många långa tankar om hur jag ska jävlas med dom på ett sätt som säkert kommer att få deras blodtryck att stiga till farliga nivåer. Hittills har jag aldrig kommit mig för.

Hoppas på framgång med att prata med ordföranden för samfälligheten till att börja med!

• Anonym (Kärring mot strömmen)

Polisanmälan är på sin plats! Han har ju faktiskt indirekt hotat er med våld, eller dina potentiella män då, om du har färre än tre... Vilken idiot! Och en anmälan till soc kanske är på sin plats med tanke på språket och den aggressiva framtoningen.

• Anonym (Don)

...eller så går du dit en natt och plockar ner gungan..

• Anonym (ååå)

Det han sa till dig var verkligen fog för anmälan om hot. Bra att du går vidare med samfälligheten, kanske polisen om det blir mer bekymmer. Givetvis kan han inte hänga upp en gunga där och tro att ingen annan ska använda den, då får han väl hänga den i en egen trädgård. 

Han kan knappast polisanmäla någon för att den använder gungan, så stört sagt

Och soc, ja, ingen dum idé ovan, för hans barn har det nog inte lätt med en sådan aggressiv pappa 

• Anonym (Morr!)

Hade både polisanmält och soc.anmält. En sån där som tror han kan styra och ställa över hela världen med hot och våld. De måste sättas på plats.

• Anonym (vet inte vad)
    Anonym (Don) skrev 2020-08-19 21:32:02 följande:

...eller så går du dit en natt och plockar ner gungan..

Den sitter fast med kedjor och ett antal hängllås så det är inte bara att plocka ner. De har inte slängt ett rep över en gren, precis.
  • Anonym (vet inte vad)

Tack för era svar. Polisanmäla tänker jag göra om det händer igen. Jag lever efter devisen en gång är ingen gång, två gånger är en vana. När det gäller människor som är slängda i käften i alla fall, hade han rört mig eller barnen så hade det varit en annan historia.

• Limeblad

Fy vad ledsamt. Vilken idiot. Tycker du gör rätt i att prata med ordförande och överväg om du vill göra en polisanmälan. Följ med barnen till trädet så de kan leka där trygga (om du hinner med).

• Anonym (Pliiis)

Snälla TS lova att du gör något! Polisanmäl, soc-anmäl, prata med föreningen och låt inte dina ban undvika klätterträden och gungan. De har lika stor rätt att leka där som hans barn. Ett sånt praktsvin får bara inte komma undan med sitt beteende. Det har han säkert gjort alldeles för länge, för de flesta orkar eller vågar inte ge motstånd.

Svar på tråden Bråk om privat upphängd gunga på allmän plats