• Anonym (!)

Killar: hur gör ni för att tjejen ska komma?

Var med en kille som sa: "Skönt att du kan komma så snabbt, andra tjejer kan ta sån tid och det är jobbigt". Blev helt ställd.

Killar, resonerar ni som att det är "jobbigt" om en tjej tar tid på sig att komma? Varför vill man inte ge den andra njutning?

Känner typ att jag tappat sugen för sex nu...

• Svar på tråden Killar: hur gör ni för att tjejen ska komma?
  • Anonym (Man)

Det kan ju bli jobbigt fysiskt som att man får kramp i tungan eller ont i nacken om det tar länge men det är inget jag skulle klaga på och självklart vill jag ta henne dit.

Nu misstänker jag iofs att jag är mer uthållig än vad en del andra män är. För mig är länge om jag slickar i mer än en halvtimme eller om vi har sex i någon timme. Har förstått att en del män tycker det ska gå på 5-10 minuter.

• Anonym (!)

Om jag ska vara välvillig kan jag misstänka att han inte vet hur han ska göra riktigt och att det därför blir jobbigt. Men det krävs ju övning. Men som han sa det lät det mest jobbigt att få tjejen att komma.

Innan har jag haft en kille som du, som verkligen ansträngde sig för att jag skulle komma och lät det ta tid (jag gjorde såklart detsamma). Detta känns lite som ett nerköp nu måste jag säga.

• Anonym (Glenn Medeiros)

Jo, det kan bli jobbigt. Hade ett ex som bara kunde komma med en speciell teknik, och det kunde ta 30-40 minuter i en position som var fysiskt påfrestande för mig. Dessutom kändes det som att hon inte hade lust efter ett tag, och att hon var så fokuserad på sin orgasm att hon typ hade sex med sig själv.

• Anonym (Erfaren man)

Det är helt olika från tjej till tjej för mig. 
    Vissa kan jag har ju ha vanligt sex med och de får orgasm... andra får man ju koncentrera själva stimulansen väldigt länge på för att de ska komma, då kan det ju lätt bli lite enformigt. 
    Det hela beror lite på hur hon är van att komma, en del kan bara få orgasm på ett sätt och har aldrig tänkt tanken att testa nya saker. 

• Anonym (Conny)

Jag älskar att slicka, men efter ett tag kan det verka som om hon inte vill längre, och då slutar jag fast det inte har gått för henne. Hon säger att hon tycker att det är skönt även utan orgasm, men jag har svårt att känna mig nöjd. Kanske borde jag insistera, hålla på tills det verkligen går för henne.

Hon säger att hon föredrar att bli smekt framför slickad, men där är jag egoistisk och vill gärna gå ner på henne. Svårt att smeka tycker jag, svårt att inte vara för hårdhänt. 

Råd från kvinnorna här?

• Xzx

Jag gör det hon vill ha och behöver...?

Kan hon inte kommunicera eller prata om det blir det ju så klart svårare, men då är det nig ingen jag kommer ligga med igen oavsett.

• Anonym (Kille 30+)
    Ja det är en viss press på en som kille att alltid vara "bra i sängen". Kan bli lite jobbigt om hon inte svarar riktigt på knepen man har för att ge henne en orgasm. Känna stressen att nu bara måste jag få henne att komma. Blir lite som en idrottsövning där man ska vara bäst!
  • Bjoer
    Anonym (!) skrev 2020-08-19 22:15:08 följande:

Var med en kille som sa: "Skönt att du kan komma så snabbt, andra tjejer kan ta sån tid och det är jobbigt". Blev helt ställd.

Killar, resonerar ni som att det är "jobbigt" om en tjej tar tid på sig att komma? Varför vill man inte ge den andra njutning?

Att något är jobbigt och att man inte vill göra det är helt olika frågor. Det kan vara fysiskt jobbigt eller psykologiskt stressande om det tar tid och man verkligen vill ge henne njutning. Som man vill man ofta prestera och tar det tid kan det kännas som man gör fel eller är dålig vilket givetvis kan vara jobbigt.

Ärligt talat, lägg inte så mycket vikt vid det och analysera det inte för mycket. Eller så frågar du bara honom vad han menade?
  • Smed75
    Anonym (!) skrev 2020-08-19 22:15:08 följande:

Bara för att 1 kille säger så, betyder ju inte det att alla killar är likadana!

Nej jag tycker inte att det är jobbigt att tillfredsställa en kvinna,tvärtom det är ju super härligt!

Och alla är vi olika, det måste man ju acceptera!

Och varför stressa, det får väl ta den tid det tar! Sex ska väl inte handla om hur fort det tar för någon att komma!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Conny) skrev 2020-08-20 09:18:21 följande:

Jag älskar att slicka, men efter ett tag kan det verka som om hon inte vill längre, och då slutar jag fast det inte har gått för henne. Hon säger att hon tycker att det är skönt även utan orgasm, men jag har svårt att känna mig nöjd. Kanske borde jag insistera, hålla på tills det verkligen går för henne.

Hon säger att hon föredrar att bli smekt framför slickad, men där är jag egoistisk och vill gärna gå ner på henne. Svårt att smeka tycker jag, svårt att inte vara för hårdhänt. 

Råd från kvinnorna här?

Men om hon föredrar att bli smekt, varför smeker du inte då? Det är skittrist att bli slickad, hade blivit förbannad om min partner envisades att hålla på och slicka om jag uttryckligen sa att jag föredrog annat. Alla kvinnor älskar inte oralsex.
Svar på tråden Killar: hur gör ni för att tjejen ska komma?