• Anonym (Bajs?)

Bajsade ni under förlossningen?

Ska snart föda och är lite oroad (men bara lite) att bajsa ner mig framför min man. Hur vanligt är det och kan man göra något för att undvika? Vilken mat kan vara bra att äta innan för att motverka? Alltså typ när man känner värkarna komma igång men ändå har ett bra tag tills man ska åka in så.man kommer behöva äta något.

• Svar på tråden Bajsade ni under förlossningen?
  • Anonym (Bajamaja)

Jajjemen. Precis framför min man. Vi överlevde. :)

• Anonym (Anonym1)

När du väl föder så är det det sista du tänker på. Och ja det är vanligt att man bajsar men dom flesta bm gör ingen grej av det så alla vet inte ens om att dom bajsade.

Man kan dock få klyx tror jag.

• Anonym (Bajamaja)

Jag tror det är relativt vanligt att magen får fart av sig själv i samband med att med att förlossningen börjar. Så var det iaf med min första. (Andra förlossningen var snabb så där hanns det väl inte med.)

• Anonym (A)

Nej, det gjorde jag ine

• Anonym (H)

Inte som jag märkt.

Men det är såklart inte omöjligt.

• Anonym (Bolond)

Min sambo bajsade under förlossningen. Ser inget konstigt eller så med det.

• Anonym (Javisst)

Har fött tre ggr och vet med mig att det kom bajs två ggr av dem. Med första var jag så borta i huvudet att jag inte har en aning, men jag förmodar att det hände även då.

Det är helt normalt att det kommer lite bajs när bebisen ska krystas ut eftersom den då trycker bak mot tarmen och trycker ut det innehåll som finns där. Skulle tippa på att det händer en klar majoritet av alla födande kvinnor. Inget konstigt med det, och heller inget att skämmas över. Ärligt talat så brydde jag mig inte ett skvatt. Mitt fokus var på att få ut den sabla bebisen. :D

• Anonym (Vet ej)

Min bm sa att iprincip alla gör det eftersom bebisen trycker mot tarmen som en kaviartub när den ska ut. Jag har dock inte varit helt obrydd ändå utan har sagt vid mina förlossningar att jag kommer bajsa på mig när det känts som det. Har dock inte fått någon större reaktion av bm och min man har aldrig märkt det

• Anonym (Japp)

Japp. Märkte ingenting förrän jag kände att någon torkade britsen bakom mig. Man bryr sig inte om sådant då

• Anonym (Anonym)

Jag kommer att föda min första idag (igångsättning). Bad om lavemang, de sa inget problem, de fixar det. Vi får se hur det går.

Svar på tråden Bajsade ni under förlossningen?