• gurke

    HÖSTBLÅSOR vuxen

    Hej! Min 1,5 åring fick höstblåsor och hade feber i nästan en vecka och svårt att äta. Nu är han feberfri och piggare.

    Tyvärr har jag istället fått höstblåsor, för andra gången i vuxen ålder.. så segt.

    Var yr och illamående i fredags, lördagen super yr och kändes som jag skulle svimma när som heöa dagen..hade då fått 39,5 i feber och en blåsa på tungan. I tre dagar fortsatte febern och blåsorna blev fler i hela munnen och på läpparna.

    Ligger här sömnlös av smärtan i munnen som är konstant. Det är svårt att äta så är hungrig och känner mig svag.

    Men frågan är nu hur länge dessa jävla blåsor ska hålla sig kvar. Slemhinnorna i munnen är svullna och röda så allt gör ont i munnen, tandköttet är svullet och irriterat och blöder lätt. Kan knappt borsta tänderna. Någon erfarenhet hur länge det kan sitta i? Är så trött på det! Tur jag kan jobba hemifrån, men måndag och tisdag ska jag jobba på Arlanda och vara aktiv och röra på mig, hm.

    Det är nu torsdag, dvs dag 6 med blåsor...

  • Svar på tråden HÖSTBLÅSOR vuxen
  • Anonymom12345

    Hej!

    Lider med dig att du har fått höstblåsor, det är fruktansvärt.

    Min dotter fick det när hon var runt 1.5 också och för hennes del gick det över på typ 3-4 dagar. Men sen fick jag det, och det var det värsta jag varit med om. Jag brukar säga att jag tar hellre en förlossning igen vilken dag som helst istället för att gå igenom det igen.

    Det varade nog ungefär 2 veckor från start till slut. Jag fick över hela ansiktet, händer, fötter och ljumskar. Det kliade och gjorde så fysiskt ont att jag sov inte på 4 dygn för smärtan var outhärdlig. Fanns inget att göra, var förbi på VC och fick konstaterat höstblåsor men det fanns inget att ge utan bara Alvedon och is på typ. Jag grät mig igenom två veckor typ. Jag tappade även alla naglar på händer och fötter, så jag måste ha fått en ovanligt svår version av sjukdomen.

    Men, hur eller hur så går det över - men man är jävligt glad när det är klart kan jag lova. Jag hatade när folk sa till mig att härda ut eller "det går snart över"....huga.

    Med det sagt så hoppas jag verkligen att det går över för dig snart!!

Svar på tråden HÖSTBLÅSOR vuxen