• Anonymis12345

Missfall i vecka 14

Hej! Hur stor är chansen att få missfall i vecka 14? Går in i vecka 15 på lördag och såg bebisen i vecka 12, med tickande hjärta och dom sa att de såg jättefint ut då!

Fick en liten blödning imorse, jag snackar liiiten brunaktig, kanske lite rosa på pappret. Är inget blod i trosorna, men blir ju såklart orolig!

• Svar på tråden Missfall i vecka 14
  • LillaFågelSvart
    Anonymis12345 skrev 2020-08-20 07:55:13 följande:

Hej! Hur stor är chansen att få missfall i vecka 14? Går in i vecka 15 på lördag och såg bebisen i vecka 12, med tickande hjärta och dom sa att de såg jättefint ut då!

Fick en liten blödning imorse, jag snackar liiiten brunaktig, kanske lite rosa på pappret. Är inget blod i trosorna, men blir ju såklart orolig!

Grattis till graviditeten!
    Jag går också in i v15 på lördag :)

Jag tror missfallsrisken är väldigt liten när du har gått så pass långt och dessutom sett att fostret mår bra i v12. Visst - allt kan hända, men tror som sagt det är väldigt låg risk.

Är blödningen brunaktig så tyder det ju på en 'gammal' blödning. Har du haft sex de senaste dagarna? Jag fick en pytteblödning i v10 och fick panik, men efter att ha pratat med bm kom vi fram till att det antagligen berodde på sköra slemhinnor då jag både hade haft sex dagen innan blödningen OCH använt tampong en stund samma dag som blödningen kom (tog Lutinus fram till v12 som kladdar som fan och ville bada, därav tampong :))

Du kan ju alltid ringa bm om du är orolig!
  • Matrix123

Tror inte du behöver oroa dig.. haft bruna flytningar några gånger under denna graviditet och ultraljudet visade på levande foster och brukar själv lyssna på den lille med en doppler en två gånger i veckan, kanske något du kan köpa för att lugna dig själv? Hittade första hjärtljuden v 8-9 och hör jättetydligt nu i v 16 :)

• Jag är bara jag
    Risken menar du nog. Risken är oerhört liten om man sett ett levande foster så sent som v.12-13. När jag väntade första barnet och gjorde VUL v.13 sa läkaren att risken var max 0,5%. Jag blödde v.18 den graviditeten, gick vägen ändå.
  • Anonymis12345

Risken... Ursäkta.

De har fortsatt lite med brunt blod under dagen, även fast de har avtagit ordentligt. Men illamåendet är fortfarande kvar. Hade samlag för 2 och 3 dagar sedan, de kanske beror på de då? Pratade med min bm då jag ändå skulle dit idag som sa att jag nog inte behöver oroa mig heller. Hur länge har de bruna flytningarna hållt på för er? ????

• Jag är bara jag

Brunt blod är gammalt blod och säkerligen från samlagen. Man får ju sköra slemhinnor som gravid. Jag hade sexförbud och blödde rött ändå.

Svar på tråden Missfall i vecka 14