• Thu 20 Aug 2020 15:09
    1983 visningar
    7 svar
    7
    1983

    Inget hjärtslag och litet foster

    Hej!

    Jag var på ett väldigt tidigt ultraljud idag, borde vara i vecka 8-9 någonstans. Läkaren hittade en hinnsäck som stämde överens med vecka 8 men fostret såg ut att vara i vecka 6-7, samt så kunde han inte hitta något hjärtljud. Jag blev remitterad till gynakuten och kommer få åka dit på en ytterligare kontroll samt eventuellt få cytotek.

    Jag känner mig helt bedrövad och undrar om det finns några solskenshistorier där någon varit med om liknande och fostret faktiskt levt?

  • Svar på tråden Inget hjärtslag och litet foster
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 20 Aug 2020 15:32
    #1

    Finns det nån möjlighet att du räknat fel..? Annars ser det mörkt ut....

  • Thu 20 Aug 2020 15:54
    #2

    Ja, men så otroligt fel vore ju konstigt ????

  • Thu 20 Aug 2020 17:44
    #3

    Jag trodde jag var i ca vecka 7-8 (visste exakt när äl var, men alla ägg fäster olika tidpunkter och fostrena växer olika fort).

    De kunde inte se hjärta, bara hinnsäck. Åkte in en vecka senare för att dubbelkolla innan man gjorde något (eftersom jag inte blödde), men då tickade ett litet hjärta <3 och det visa sig att jag var 5+2 när jag var inne första gången. 

    Håller tummarna för dig!!

  • Thu 20 Aug 2020 17:50
    #4

    Tyvärr- är man i v.8 ska hjärtat synas. De kommer däremot att göra ett VUL till för säkerhets skull för de gör de alltid även om det är rätt uppenbart missfall.

  • Anonym (Googl­e)
    Thu 20 Aug 2020 18:11
    #5
    Flygaren skrev 2020-08-20 15:09:35 följande:

    Hej!

    Jag var på ett väldigt tidigt ultraljud idag, borde vara i vecka 8-9 någonstans. Läkaren hittade en hinnsäck som stämde överens med vecka 8 men fostret såg ut att vara i vecka 6-7, samt så kunde han inte hitta något hjärtljud. Jag blev remitterad till gynakuten och kommer få åka dit på en ytterligare kontroll samt eventuellt få cytotek.

    Jag känner mig helt bedrövad och undrar om det finns några solskenshistorier där någon varit med om liknande och fostret faktiskt levt?


    Om du googlar på solskenshistorier/hjärtslag/gravid så kommer du hitta många trådar gällande samma.

    Det finns en del men de flesta är tyvärr inte det. För mig så blev det ett ma i v.9. Fostret hade dött i v.6.

    Väntade en mens sen så blev jag gravid och nu har jag min lilla bebis.

    Hoppas läkaren hittar hjärtslag
  • Thu 20 Aug 2020 18:22
    #6
    Anonym (Google) skrev 2020-08-20 18:11:07 följande:

    Om du googlar på solskenshistorier/hjärtslag/gravid så kommer du hitta många trådar gällande samma.

    Det finns en del men de flesta är tyvärr inte det. För mig så blev det ett ma i v.9. Fostret hade dött i v.6.

    Väntade en mens sen så blev jag gravid och nu har jag min lilla bebis.

    Hoppas läkaren hittar hjärtslag


    Jag är ju ganska medveten om att det tyvärr inte kommer gå vägen den här gången, men det är så svårt att förstå :(

    Hur lång tid tog det för dig från att du upptäckte ditt ma tills du blev gravid igen?
  • Anonym (Googl­e)
    Thu 20 Aug 2020 18:41
    #7
    Flygaren skrev 2020-08-20 18:22:32 följande:

    Jag är ju ganska medveten om att det tyvärr inte kommer gå vägen den här gången, men det är så svårt att förstå :(

    Hur lång tid tog det för dig från att du upptäckte ditt ma tills du blev gravid igen?


    Jg förstår dig helt och hållet. Det är hemskt att behöva gå igenom det.

    Två veckor efter mitt ma så fick jag mens. Två veckor efter mensen så hade jag ägglossning och det tog sig då, så en månad.

    Jag har två barn sedan unna och har aldrig använt äl-tester men denna gång gjorde jag det bara för att kolla så min cykel inte ändrats, vilket den inte hade.
Svar på tråden Inget hjärtslag och litet foster