• Anonym (????)

Vad är det med män och långt hår?

Hej

Jag har för tillfället väldigt långt hår. Jag har funderat på klippa av det då det börjar vara slitet...alla män i min i omgivning, inklusive min man får panik av att jag kanske ska klippa håret kort. Jag upplever att män oftast har väldigt svårt för kort hår på kvinnor, varför?

• Svar på tråden Vad är det med män och långt hår?
  • KaptenOhoy

Själv kopplar jag kort hår till kvinnor som har lämnat medelåldern och försöker "föryngra sig", men det får bara motsatt effekt. Hade min sambo klippt sig väldigt kort så hade hon fått göra det, men jag hade själv troligen inte varit särskilt förtjust i det.

• Anonym (.)

Det har jag inte upplevt. Min hårlängd har varierat allt från snagg till riktigt långt. En enda har reagerat på hårlängden, vi var inte ihop så länge heller. Jag menar, inte sjutton vill jag ha en korkskalle till karl. Men en av ett antal är ingen generell regel utan det är ett undantag. Jag kan alltså inte säga att MÄN har hårpreferenser utan att det finns korkskallar som har det.

Idag når håret till rumpan. Maken tycker förvisso att det är mer feminint med långt hår men lägger sig inte i hur jag har håret. Det enda han rynkar på näsan åt är snagg, men fortfarande är det inget som han skulle få panik för. (Och får han det så kommer jag att dumpa honom, säkert som amen i kyrkan).

• Anonym (.)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-20 17:20:00 följande:
    Själv kopplar jag kort hår till kvinnor som har lämnat medelåldern och försöker "föryngra sig", men det får bara motsatt effekt. Hade min sambo klippt sig väldigt kort så hade hon fått göra det, men jag hade själv troligen inte varit särskilt förtjust i det.
    Handlar snarare om bekvämlighet.
    Det är ett jäkla sjå med långt hår. Det kräver en hel del vård och är alltid i vägen, speciellt när man sover...
  • Anonym (????)

Män får gärna svara, varför anses det vars så attraktivt med långt hår? Jag själv tycker kvinnor o kortare frisyrer ser sjukt bra ut

• Anonym (Därför)

För att långt hår är feminint. De är väl rädda för att kvinnan ska påminna dom om en man.

Själv kan jag inte ha sex med en man med långt hår då det påminner mig om en annan kvinna. Det är för mig totalt avtändande. Antar att män känner likadant när det gäller kvinnor.

• Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2020-08-20 17:23:36 följande:

Det har jag inte upplevt. Min hårlängd har varierat allt från snagg till riktigt långt. En enda har reagerat på hårlängden, vi var inte ihop så länge heller. Jag menar, inte sjutton vill jag ha en korkskalle till karl. Men en av ett antal är ingen generell regel utan det är ett undantag. Jag kan alltså inte säga att MÄN har hårpreferenser utan att det finns korkskallar som har det.

Idag når håret till rumpan. Maken tycker förvisso att det är mer feminint med långt hår men lägger sig inte i hur jag har håret. Det enda han rynkar på näsan åt är snagg, men fortfarande är det inget som han skulle få panik för. (Och får han det så kommer jag att dumpa honom, säkert som amen i kyrkan).

Så du tror att män som har preferenser vad gäller utseende är undantag..
  • AnnaZL

Jag upplever att många män har en fetish för långt hår, som de flesta inte ens är medvetna om. Att vara kvinna räcker inte, utan varje liten detalj i kostymeringen måste vara så motsatt som möjligt det de själva gör/har- först då räknas det som "kvinnligt". Det är som om att de inte tänder på kvinnor, utan det måste till en specifik styling som innefattar speciell frisyr (=långt hår), specifika kläder, makeup (oavsett om de förstår att det är makeup eller inte), hår på ställen där inte barn har hår måste tas bort etc. 

Kan säga att jag inte förstår det alls, det är bara ett beteende som jag iakttagit.

• Anonym (Därför)
    AnnaZL skrev 2020-08-20 17:36:07 följande:

Jag upplever att många män har en fetish för långt hår, som de flesta inte ens är medvetna om. Att vara kvinna räcker inte, utan varje liten detalj i kostymeringen måste vara så motsatt som möjligt det de själva gör/har- först då räknas det som "kvinnligt". Det är som om att de inte tänder på kvinnor, utan det måste till en specifik styling som innefattar speciell frisyr (=långt hår), specifika kläder, makeup (oavsett om de förstår att det är makeup eller inte), hår på ställen där inte barn har hår måste tas bort etc. 

Kan säga att jag inte förstår det alls, det är bara ett beteende som jag iakttagit.

Så är det för kvinnor om män också. Jag skulle, liksom de allra flesta heterokvinnor aldrig kunna vara med en feminin man.
  • Stockholm32

Sorry nu är det en till kvinna här som svarar :) Men det kan ju hjälp förstå även mäns eventuella preferenser.

För min del är män med långt hår inte attraktivt och det är just för att det känns kvinnligt.

Jag har svårt att se att jag blint skulle älska att min pojkvän lät håret växa. Jag är övertygad om att jag skulle se honom annorlunda. Och i detta fall skulle ?annorlunda? vara just en sak som jag upplever kvinnligt eller förknippar med en viss typ av män. Det skulle krävas ansträngning från min sida att bibehålla samma attraktion. Men det är väl det... jag tror jag skulle lyckas vända min åsikt och känsla inför det om jag ville.

• Egon den stora
    Anonym (????) skrev 2020-08-20 17:27:48 följande:

Män får gärna svara, varför anses det vars så attraktivt med långt hår? Jag själv tycker kvinnor o kortare frisyrer ser sjukt bra ut

Långt hår är det som gäller. Min fru har lovat att aldrig klippa sig kort.
Svar på tråden Vad är det med män och långt hår?