Att känna sig tagen för given av sin partner
Hur upplever ni det? Hur känner/märker Ni det när er partner tar er för givet? I mitt fall märker jag det så tydligt, utifrån mitt perspektiv, även om det säker inte är menat så (förstås) av min man. Men det gör så ont att tänka på, och har faktiskt bara blivit värre med åren. Som att han inte har en tanke på att vårda/underhålla/jobba på vår (kärleks)relation, detta trots att jag tagit upp så många gånger att det är viktigt och vad jag och vi behöver. Det rinner liksom alltid ut i sanden för honom, och han verkar mest tänka på sig själv och sitt jobb.
Och som det här att visa sin partner extra uppskattning ibland. Uppvakta lite? Trots en vanlig vardag/helg som inte är födelsedag/julafton/Alla hjärtans. Det finns bara om jag "trycker på" att jag så behöver det. Och hur kul är det? Inte.
I vintras blev jag låg och deppig för att det är såhär fattigt i vår relation, jag känner mig sällan älskad och uppskattad. Fick honom att förstå (för kanske 8:e gången under 10 år..?) att jag behöver lite mer än att bara låta allt rulla på utan ansträngning. Detta till största delen med hjälp av en bok om kärlekens olika språk. Det verkade gå upp ett litet ljus, vilket höll i ca 2 veckor. Det blev en väldig skillnad i mina känslor och på min lust. Sedan glömdes det bort av honom/var inte tillräckligt motiverat trots allt, precis som alltid.
Alltså vad gör man?? Orkar man ta upp detta själv titt som tätt? Jag vet inte, relationen blir ju därefter. Dvs ganska torftig. Och jag bara önskar att han själv skulle reagera på detta, tänka till, analysera lite och slutligen ta upp det med mig, istället för att jag alltid ska göra det.