• Kräftan81

    Prematura värkar, slempropp, öppen tapp

    Varit inlagd på förlossningen för prematura värkar vecka 30+,nu på patienthotellet.

    På us på fm var jag öppen för ett finger och öppnar mig i inre tappen vid krystning & hostning, precis där ligger bebis huvud och trycker.

    Samma dag ca 7h senare lossnade en större bit slempropp sedan mindre bitar då och då i över 1 dygn. Fick mer smärtsamma värkar och ca 12h senare efter proppen började lossna var det regelbundna värkar var 4e min tills de gav bricanyl och de slutade efter ett tag.

    Ingen ny koll har gjorts på om jag öppnat mig mer efter dessa värkar och slemproppen som lossnar, är inte det märkligt?? Bara koll på tappens längd som enligt första läkaren var kortad medan "ny" läkare dagen efter sa den var längre än dagem före :-O

    Någon som varit med om liknande när kom bebis? Fått 2 doser kortison för bebis lungor.

    Detta är tredje barnet och pga snabb förlossning senast ska vi in direkt vid minsta lilla känning för att hinna till fl, därav kvar på patienthotellet nu.

  • Svar på tråden Prematura värkar, slempropp, öppen tapp
  • Kräftan81

    Ingen?

    Slemproppen fortsätter lossna då och då, sammandragningar som är kraftigare och längre men inte så onda som då de stoppades, tryck nedåt i skinkorna och konstig känsla i kroppen.

Svar på tråden Prematura värkar, slempropp, öppen tapp